Friday, January 27, 2006

Utvalda ting!

Jag rensar i röran i bästa Feng Shui-anda! Jag väljer bort de ting som bara tar tid, städas, flyttas och letas. De allra flesta saker vi har hemma används. Vi använder de finaste porslinet till pizzan och häller upp karra i antika skålar. Inga dammsamlare!

Jag föredrar att lägga ned några extra kronor på att få något snyggt med kvalité! Jag väljer till och med ex. diskborste, toalettpapper och potatisskalare med omsorg. Det är lite lättare att älska livet med en festlig diskborste! Tillvaron känns lite roligare med blomstrande toalettpapper! Men, jag har några saker som inte används rent fysiskt utan som bara syftar till att få mig att må bra, det är saker som jag älskar, som berör mig. Till exempel flickan med fåglarna på bilden. Jag fick henne av mamma förra året. På skylten står det: Happiness FREE to sing, laugh, dance... create!

No comments: