Saturday, January 14, 2006

Personlig planering

Huvudkälla: "Vilja välja verklighet" av Lars Wiberg

Använd en kalander och ha EN göra-lista. Skriv ner, håll ej i huvudet! Sträva efter att bara ta en gång i varje papper. Inte skjuta upp saker, ta tag i surdegarna! Sätt A, B eller C prioritet på dina uppgifter. Innan du gör någont, fundera över om det kan/bör delegeras.

Jag har en kalender och jag använder mig av små post-it lappar. De blåa lapparna är möten och andra tider att passa när det gäller jobbet. De rosa är "att göra" osv. Lapparna går lätt att flytta om ett möte flyttas, eller om jag ej hinner göra allt som jag planerat den dagen. Jag kan också ge lapparna till någon annan om jag delegerar uppgiften! Perfa! Jag la in en bild, den visar inte så tydligt, men jag tror att du förstår hur jag menar.

No comments: