Saturday, January 21, 2006

Positiv miljö

Jag försöker skapa en positiv miljö här hemma, följande åtgärder har vidtagits:
Y Utrensning av kläder (skänkt bort massor, har bara kvar kläder med bra kvalité som är sköna och snygga)
Y Utrensning av prylar och porslin: avvänder det bästa, skänkt bort resten. Jag vill inte slösa min tid på onödigt letande/städande!
Y Rensat bort alla "negativa" böcker, filmer, skivor mm (läskiga rysare, trillers etc)
Y Mycket växter och blommor (nästan alltid snittblommor hemma)
Y Alltid värmeljus hemma, snålar aldrig på dem! Sia ljus med softa dofter finns också hemma!
Y Positiv musik ut högtalarna!
Y Fina foton på dem jag tycker om (ex Minal, min faddertjej från Indien)
Y Filtar, kuddar och annat som bidrar till mys...
Y Ordning i skåp och lådor, var sak har sin plats!
Y Bara smink, hårvårdsprodukter, hudvårdsprodukter, hygienprodukter mm av bra märke/kvalité!
Y Börjat prenumera på Leva och PS istället för utseendefixerade tidningar, samt skaffat Hälge åt Robban (jag ska tjuvläsa, Hälge är woooonderful!)
Y Läser mer, ser mindre på TV.
Y Investerat i sköna täcken och kuddar!

No comments: