Tuesday, January 24, 2006

Självkänsla nu!

Jag har haft en väldigt bra dag! Mycket att göra, mycket energi och underbara människor runt omkring mig! Kan det bli bättre? :)
Jag håller på att läsa "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom. Hon tipsar om att man ska skriva till sig själv varje dag. Under rubrikerna: Mindre bra, bra, tack, och hjälp ska man lista tre saker. Jag byter ut "mindre bra" mot "bättre". Det känns bättre för mig! Här kommer mitt försök:

Bättre:
1) Jag missade att ringa ett samtal idag, det ska jag göra i morgonbitti!
2) Jag vill känna lugn även när jag inte har 100% koll på ALLT!
3) Jag vill få mer kraft, jag är trött och vill sova mer!
Bra:
1) Jag har bokat Fredrik Praesto (Illusionist och föreläsare) som föreläsare i vårt friskvårdsprojekt! Vi har hållit kontakten sedan vi föreläste på samma tillställning för några år sedan. Han håller världsklass!
2) Jag har träningsvärk! Härligt att ha kommit igång med styrketräningen!
3) Jag har varit positiv idag!
Tack!
1) Tack för att jag ställs inför nya utmaningar som chef och löser dem på ett bra sätt!
2) Tack för att jag har en så fantastisk familj och så härliga medarbetare!
3) Tack för att jag håller på att bli frisk så att träningen kan sätta igång på allvar!
Hjälp!
1) Hjälp mig att komma igång med träningen!
2) Hjälp mig att finna lugn i min nya situation på jobbet
3) Hjälp mig att vara positiv och motiverande mot mig själv och för andra!

2 comments:

Anonymous said...

Du skriver verkligen på ett inspirerande sätt. Ett bra initiativ. Lycka till med ditt liv.

Anonymous said...

Du skriver bra och inspirerande. Bra tips att skriva till sig själv. Befinner mig i en period då jag är tacksam för alla bra tips. Tack, jag kanske lyckas prova.
Taghrid