Saturday, January 14, 2006

Positiva affirmationer - året om!

Huvudkälla: ”Du kan hela ditt liv” av Louise L. Hay

Att tänka positivt och föreställa sig att det man vill ska hända, faktiskt händer kan få just detta att inträffa. Du kanske har hört om golfaren som tänkte ”inte i bunkern, inte i bunkern” innan han slog bollen och det var precis där den hamnade. Tala om det du vill ska hända istället för att tala om vad du inte vill Detta gäller både till dig själv och till andra. Det kommer garanterat leda till att du oftare når dit du vill. För att förstärka din egen kraft så gäller det att sluta klanka ned på dig själv. För liksom golfaren når du inte dit du vill om du säger ”jag klarar inte det här” eller ”jag är så dålig” för då kommer du antagligen inte att klara det.

Gör nu: Titta in i spegeln varje morgon och säg något som: ”Jag är tillräckligt bra Jag förtjänar det bästa. Allt är bra i mitt liv!” Detta är nyttigt att göra innan du somnar också, som en bön till dig själv! Tänk också på allt bra som ghänt under dagen och allt bra som kommer att hända nästa dag när du vaknar.

1 comment:

Anonymous said...

Tack för upplyftande ord när de behövs som bäst. Jag är ute på nätet för att leta reda på glädjen som jag har tappat och nu måste finna igen. Inte så allvarligt som det låter men dina ord lyfte mig.
Ha en trevlig alla hjärtans dag du också.