Thursday, February 09, 2006

Valda sanningar om mig själv!

Företag har ju ofta en slogan. Slogan är ett reklamord, en mening för en produkt eller ett företag. En slogan bör vara kort, koncis och tydlig! Att välja sina egna sanningar om sig själv och upprepa dem för sig själv tror jag är mycket givande! Varför inte göra en slogan om sig själv? Kanske kan man använda några kända slogans för sig själv, jag måste testa några:
Katarina - Gör det goda godare! (Felix)
Katarina - H0n väcker tigern i dig! (Frosties)
Katarina - För att du älskar det goda! (OLW)
Katarina - Extra stark extra frisk (Vicks)
Katarina - För det är jag värd! (Marabou)
Katarina - Ja, där satt den! (Oddset)
Katarina - Gott som gör dig glad (Malaco)
Katarina - The best a man can get (Gilette)
Katarina - Just do it! (Nike)
Katarina - I´m lovin' it (Mc Donalds)

Ha ha! Vissa var ju riktigt lyckade! Jag ska komma på en schysst slogan som jag ska använda!

No comments: