Wednesday, February 22, 2006

Hittade en gammal "önskelista"...

Jag vill:
Ÿ Fråga mig själv vad det är jag vill
Ÿ Skapa!
Ÿ Älska och bli älskad
Ÿ Att jag och andra ska må bra
Ÿ Säga vill istället för ska
Ÿ Fråga vad istället för varför.
Ÿ Ha utvecklande föreställningar
Ÿ Vara smart i mina ageranden
Ÿ Vara ett föredöme
Ÿ Visa sinnesro
Ÿ Tro på mig själv
Ÿ Visa att jag bryr mig om
Ÿ Få människor att må bra
Ÿ Ha mindre ego (ej hävda mig bara för att)
Ÿ Justera energiutbytet (undvika negativa människor, platser och ting)
Ÿ Njuta av tillvaron
Ÿ Vara i tystnaden 10 min per dag
Ÿ Lägga märke till och lyssna på intuitionen
Ÿ Ställa frågor till mitt klokare jag!
Ÿ Förstå att jag är stark och smart
Ÿ Njuta av att jag får ofta positiv kritik
Ÿ Känna att jag är bra som människa!
Ÿ Lyfta fram andras idéer och uppmuntra
Ÿ Återta makten över mig själv
Ÿ Värdera min tid högt
Ÿ Förvänta mig att det bästa ska inträffa
Ÿ Göra mitt bästa
Ÿ Behålla integriteten, sätta gränser
Ÿ Vara uppmärksam
Ÿ Följa mina egna önskningar
Ÿ Uttrycka tacksamhet
Ÿ Njuta av en process
Ÿ Göra tydliga överenskommelser
Ÿ Tänka på hur långt jag kommit
Ÿ Ha klara syften och riktade önskemål
Ÿ Lära mig coacha dem i min närhet och mig själv ännu bättre!
Ÿ Sprida positiv energi
Ÿ Hjälpa alla att ge kritik på ett bra sätt
Ÿ Lära mig att vara mer närvarande
Ÿ Känna skillnad på passion och adrenalin!
Ÿ Se skillnad på bra tillfällen/ frestelser!
Ÿ Vara lycklig över det jag har!
Ÿ Undvika orden: tror, kanske och nog
Ÿ Vara ”tung” och synlig
Ÿ Tänka efter innan jag svarar ja/nej
Ÿ Göra en inspirationsmapp (done!)
Ÿ Ge positiv feedback till personer, gärna inför andra MEN tala till rätta i hemlighet.
Ÿ Tänka på att mina tankar och min attityd är skapande.
Ÿ Njuta av att vara nervös, den pirrande känslan betyder att det är något som växer.
Ÿ Beröra!
Ÿ Låta inblandade vara delaktiga
Ÿ Att tydliggöra mina syften!

3 comments:

Anonymous said...

Intuition, det är så roligt att läsa. Har du gjort Myers Briggs testet någon gång?
Enligt det testet är jag intuitiv och jag vet själv att jag är det. Jag har på känn om en produkt som man skall sälja kommer att bli en hit eller inte.

Katarina said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Katarina said...

Ja jag har gjort Myers Briggs! Det var intressant, mycket stämmde! Intution är också intressant och kraftfullt! Om du får chansen så gå på ett föredrag med föreläsaren Fredrik Praesto (www.praesto.com) han är otroligt bra och kan mycket om intution. Han har bland annat skrivit några böcker i ämnet!