Wednesday, February 15, 2006

Coaching ger mer!

Att få gå kursen hos MG management för att bli en "ledarcoach" ger mig otroligt mycket! Med ett coachande förhållningssätt på jobbet, med vännerna och familjen blir allt annorlunda! Jag och Robert hade vårt första coach-samtal för några månader sedan och vi lärde känna varandra och oss själva på ett helt annat sätt bara under det första samtalet. Det var ett jättekliv vi tog närmare varandra den kvällen! När jag förklarat detta synsätt för pappa, mamma, bröderna, affärskollegor och min sambo och många andra tycker alla att det är så otroligt vettigt. Den stora huvudtanken är att svaret finns innuti människan som frågar.

Vår familj är väldigt kreativa och idérika. Både jag och pappa har märkt att genom att ställa öppna frågor och att lyssna blir människor runt omkring oss mer kreativa också! Vi behöver inte komma med alla idéer! Idag coachar vi människor i vår omgivning när vi kan och kommer ihåg det. Det är något nytt och spännande för oss som ger mycket varje gång - både till coachen och den coachade!

No comments: