Friday, February 17, 2006

Mail från härliga Hanna!

Hejsan!

Jag bara måste skriva till dig och berätta hur glad jag är att jag råkat hitta din blogg och därifrån dina inspirationsresor. Hoppas du har tid.

Jag ska kort presentera mig själv. Jag är en 19-årig finlandssvensk tjej som just nu jobbar som au-pair i Israel. jag reser hem till Finland i juni och ska till hösten börja studera på högskola, utbildningsprogram för medborgaraktivitet och ungdomsarbete, jag blir till en Samhällspedagog. Jag har också från tidigare en yrkesexamen som klädsömmare.
Jag är väldigt optimistisk och älskar att vara glad och njuta av livet. Och också hjälpa andra att göra det. När jag läste om dig på din blogg så tänkte jag mig att det skulle ha kunnat vara jag när jag blir 25 (eller hur gammal du är). Jag brukar till exempel, exakt som du hade skrivit, säga att alla bantningstips är onädiga, det gäller bara att äta vettigt och röra på sig.

Jag drömmer om att få jobba med olika projekt och vill lära mig att hålla föredrag. Och det senaste året har min bästa polare och jag talat mycket om att vi ska starta ett eget företag så smånigom. Vi har en massa olika ideér som vi skulle vilja vidareutvecka och driva igenom. Och jag blir så inspirerad när jag börjar tänka på det.
(Jag tror jag ska föreslå för min kompis att vi skulle ta en road trip till Sverige i sommar, och övernatta på ert helmysiga bed and breakfast ställe.)

Hmm... det jag alltså ville säga var att jag blev superinspirerad bara av att läsa om dig. Underbart att det finns människor som du :) Jag ska komma ihåg sen, när vi på allvar känner att det är dags att börja ta tag i våra ideér, att du håller föredrag som passar perfekt.

Tack för att du gjorde min dag :)
Ha de! Kramar / Hanna

No comments: