Tuesday, February 21, 2006

Dagens rapport!

Började dagen med ett föredrag om Feng Shui. Tjejen som föreläste pluggar Feng Shui nu och brann verkligen för detta ämne! Kul att lyssna på. Jag tycker att mycket av Feng Shui är logiskt. När man möblerar ställer man ju inte soffan så att man har ryggen mot dörren, det känns otryggt, rött ger energi och grönt lugnar - det är ganska givet! Att man känner mer energi när man rensar i röran är ju också tydligt.

Just nu är det sågspån i hela lägenheten efter rivningen på övervåningen. Det kommer att bli grymt bra! Redan nu är det en helt ny planlösning!

På eftermiddagen var jag hos min "livscoach" Anne, det gick superbra! Jag fick en tanke som var lite intressant: Jag brukar tänka att meditation är bra, men att det tar sådan tid! Okej att "offra" en halvtimme varje dag för att meditera och må bättre, men de människor som mediterar flera timmar om dagen - hur kan det vara värt det? Sedan slog det mig... Det jag varit med om i det förflutna har inneburit flera år som varit rätt tuffa. Jag skulle inte vilja byta ut dessa år och dess innehåll mot något annat enklare eller bättre - för att jag idag, i denna stund mår så bra och har sådana insikter och kännedom om mig själv som jag inte skulle haft annars. Flera år. Vad är då en halvtimme om dagen?

2 comments:

Linda said...

Hej Katarina!

Jag håller helt med dig om Feng Shui. Läste själv "rensa i röran" för några år sen när jag var singel och bodde i en liten lägenhet. Slängde massor med tex torkade rosor från ex och andra saker (inklusive foton) på ex. Slängde 2 svarta säckar från min etta på 27 kvadrat. Jag kände mig så lättad efteråt.

Besök gärna min blog på http://brus.wordpress.com/
Har inte haft den så länge för jag har en annan blog på blogspot som jag hållt på med ett tag men som är mer "anonym" och inte så nischad.

Mvh,

Linda

Katarina said...

Linda! Trevlig och intressant blogg!!! Du får säkert många besökare!

Det är så lättande att rensa ut! Jag trodde först att jag skulle sakna allt jag slängt, men jag har inte saknat någonting! Minns inte ens sakerna/kläderna! De gör säkert bättre nytta hos någon annan just nu!

Bästa hälsningar

Katarina