Friday, February 10, 2006

Drömfabriken!

Här intill ser ni mig i en Logosol-keps och med vår kundtidning Nysågat i högsta hugg! Nu till veckan kommer ett nytt nummer av tidningen att tryckas. För dem som inte känner till Logosol så säljer vi produkter för småskalig träförädling. Huvudprodukten är "Solosågen" där man med en motorsåg, elsåg eller bandsåg sågar stockar till plankor och brädor. Sågverket är en maskin man klarar av ensam och vår målgrupp är främst privatpersoner. Vi säljer också andra produkter, exempelvis hyvlar som planhyvlar eller profilerar.

Logosol är ett speciellt företag. Jag är otroligt stolt över att vara delägare och marknadschef där! Produkterna vi säljer är verktyg som folk använder för att uppfylla sina drömmar, drömmar av trä. De bygger den där sommarstugan de alltid drömt om eller en fin veranda. De som sågar mycket med Solosågen förklarar ofta att det är ungefär som att fiska eller jaga. Allt annat förvinner och man är otroligt harmonisk. Andra beskriver det mer som en livsstil att vara "Logosolare". Att skapa, att kreera och att handkraftligt ta tag i någonting gör människor lyckligare tänker jag. Efter den fruktansvärda stormen i södra Sverige förra året har vi mött många människor som förlorat mycket. Men med hjälp av våra produkter har de kunnat ta tag i eländet och ta reda på delar av virket och skapa något bra av det. De har sågat och funderat framåt, haft visioner på vad de ska bygga när stockarna är uppsågade. Då finns det ingen tid att sörja. Som en kund som vi har skrivit om i vår tidning sa: "Jag sågade mig ur sorgen".

Vi har otroligt nöjda kunder och de historier de berättar är alltid fantastiska och fulländade! Många tycker att det är lite underligt att jag som ung tjej kan trivas i sågverksbranschen. Men vi konstruerar inte bara sågverk, vi har ju en drömfabrik! Att arbeta med något som får folk att göra sig själva lyckligare är oerhört stimulerande och uppmuntrande - vem man än är!

3 comments:

Anonymous said...

Min farsa har en sån

Katarina said...

Va kul! Går det bra för honom att såga eller hyvla? Tipsa honom att prenumerera på vårt nyhetsbrev på hemsidan (www.logosol.se) om han ej redan gör det! Hälsa så mycket!

Katarina said...
This comment has been removed by a blog administrator.