Thursday, February 02, 2006

Det är ute att banta!

Jag försöker undvika att skriva om utseende och kroppen på denna blogg, det görs det ju så flitigt på så många andra ställen. Men jag kan inte låta bli att förundas över alla olika succébantningar och knep för att gå ner i vikt, det är kaffe-, banan-, pulver- och andra bantningskurer som utlovar rekordsnabba resultat. Tror dom på sig själva eller? Hur kan det sälja fortfarande? Vet inte ALLA nu att det bästa sättet att gå ner i vikt och få beständiga resultat är att ändra sin livsstil till att äta mindre och nyttigare (GI ger bra koll) och röra på sig mer? Det kan vara en större uppoffring än att äta bananer eller pulver en vecka att ändra sin livsstil. Men jag tror att det är det som krävs.

Så här försöker jag göra:
:: Äta rätt, gott och vackert (god och nyttig mat, snyggt upplagd)
:: Dricka vatten (undvika kaffe och te efter luch, koffeinet sitter i upp till 8 h har jag hört...)
:: Meditera (gör ej så stor grej av det, sitter "värdigt", koncentrerar mig på andningen)
:: Sköta om min kropp (träna, gör en manikyr, gå på massage och må bra!)

Att "banta" är lika ute som att röka känner jag!

2 comments:

Anonymous said...

Ett enkelt sätt är att tänka "jag ger mig själv det som är bäst för mig".

Anonymous said...

hela bloggen e super... man likson kikar in i ditt liv.. Kul när man träffas så sällan ;)