Friday, November 30, 2007

Rapport/ helgplaner

Dagens bästa: Varit hemma sjuk/ledig idag. Måste på allvar ta det lugnt nu. Har softat hela dagen. Sovit till 11. Ätit/fikat på stan med Robban/Mamma. Vilat, läst, sett på en film (10 orsaker att hata dig - sååå bra, gråter alltid vid dikt-scenen) samt haft Saga och Dag på besök, vi gjorde julkort med klistermärken, glitter och stämpar.
Dagens inköp: Ett änglaspel! :)
Dagens insida: Trött och lugn
Dagens utsida: Svart kjol, svartvitrutig skjorta.

Ikväll blir det solklart idol, någon form av middag och mys i alla former! I helgen blir det julmarknad (imorrn) samt skyltsöndag också! Mysigt värre. Om jag känner mig bättre imorrn kanske det blir en (kort) sväng på krogen...hörde nämligen att självaste Dogge skulle showa på Kajjan i helgen? Eller var det nästa? Det vill man ju inte missa i alla fall!

Vad har du själv hittat på? Och vad händer i helgen?

2 comments:

Anonymous said...

oj nu blir jag faktiskt orolig för dig, jag känner många som har haft stressjukdomar. inklusive mig själv. FORTSÄTT ta reda på tröttheten och mys med småbarn etc. det är så lätt att man tar i för mycket, det är en UTMANING att lära sig se signalerna och delegera vidare och också SLÄPPA saker. jag lämnade in det där dryga skolprojektet fast jag kände att jag skulle kunna göra det bättre. men vad ska det vara perfekt för? skönare att få det gjort bra med hälsan i behåll. bra duger gott, oftast.

i övrigt var det tänkt en lugn fredagkväll med julbak och konsert på lördagkväll, men jag blev TJATAD på att gå ut. hemskt smickrande å ena sidan, å andra sidan är det jobbigt att vara ute varje helg och inte få sitta och bara softa framför teven. ibland önskar man att man vore 40 år liksom, att det inte skulle finnas så jäkla mycket som drog i en.

Katarina said...

Ninen: Tack för värdefulla tips och din omtankte Ninen. Det är verkligen en utmaning att säga nej och att lämna ifrån sig saker som är okej...inte perfekta! Men det gör jag nu så jag hoppas att det ska bli bättre. En annan sak jag provat ett tag är att försöka göra saker långsammare. Jag är så jäkla snabb i allt och kan därför ta på min nya saker hela tiden. Nu är det JAG som är prio ett inte att någon ska bli klart! Nu känns det rätt så bra! :) Jag var ju hemma och tog det lugnt igår och det kändes nyttigt!

Härligt värre med lite party också! Kanske blir en softarkväll a la medelålders i kväll istället? ;) Snart kommer min mor och far hit med laxbakelser till lunch! Mmmm!