Wednesday, November 07, 2007

IKEA

Vi var på IKEA i tyskland och det var sanslöst hur "svenskt" det var där! Jag visste ju att de lyfter fram Sverige, men så mycket! Det var lite fränt att se soffan Kramfors stå där och att hela menyn var på svenska ex "Köttbullar med lingonsylt". He he när vi stod och läste på menyn så stog en tysk bakom mig och försökte uttala... "chojtbojillar", då sa jag "Köttbullar" då såg han glad ut och sa "Kjojtbollaj" Ha ha! Sedan fanns det en "Svenskshop" där det fanns allt från blommig falukorv (sant) till senaste bloggaglöggen!

Det för oss till dagens frågor: Vilken är din absoluta favvomöbel/sak från IKEA? Är det något du alltid köper när du är på IKEA? Hur ofta åker du till IKEA? Vad är det märkligaste du uppölvt på/med IKEA? Svara på det du vill!

4 comments:

Anonymous said...

KÖPER:
Haha, jag köper ALLTID IKEAs möbeltassar! Sjukt va? MEN jag var nyligen på IKEA och då avvek jag från trenden...inga tassar...så tomt det kändes när jag kom hem!!
Dom är bra till mycket...
KONSTIGAST HITTILLS:
Ikea S-vall, i måndags 5/11, erbjöd minst 3 vilsna talgoxar som flög runt vid restaurangen/cafeét, inte så fräscht!!! Troligen pga ombyggnaden (till en större matdel) så har de letat sig in i värmen och flög gång på gång mot de stora rutorna för att leta sig ut men tyvärr blev de kvar. Vid först steget in på restaurangen så hördes tydligt fågelkvitter...så trevligt dom gjord det här då tänkte jag först, för det lät som fågelsång ur högtalare... men jag hatar småfåglar inpå när man äter som ex. vid uteserveringar när folk MATAR de kräken!!! HHuuuu! (Fågel ska ligga på tallrik och heta Kyckling, helst grillad!)

HUR OFTA IKEA?:
1-3 ggr/år

FAVVOSAKEN: Storpack av de vita stearinljusen!!

Katarina: BLOGGAGLÖGGEN är det något nytt dom marknadsfört;))? För bloggare som är törstiga kanske?
OJ, jag gillar verkligen Glögg...och nog var det ju det du menade?!

Ha de´ gott!!!

Anonymous said...

jag har jobbat på ikea! min favoritupplevelse är de snurriga kunder som man får trösta och leda rätt. man går där i sin blågula dräkt och bara utstrålar lugn och får säga "jag fixar det" som en hjälte. alla får panik. och blasé bäbisar som vägrar släppa diskborstar och allt vad de får tag i. nu när jag inte jobbar längre men bor kallt sinar värmeljusen i lite väl frisk takt.. ljus är nog min stapelvara på ikea, och de nya goda jättebilliga chokladkakorna!

Katarina said...

Karin: Möbeltassar, ja varför inte, något ska man ju köpa :). Aha nu vet jag vad du har dem till, under dansskorna så att du kan göra snygga snurrar! :)

Jag har också råkat ut för IKEA-pippisarna! :)

Bloggaglöggen..ha ha...oj!

Ninen: A ha en fd IKEA-anställd, det verkar vara ett kul företag att jobba på eftersom de är så duktiga på kundvård och marknadsföring!

Bebisarna och jag får bilda klubb jag brukar också ha svårt att släppa diskborstar och det jag nu får tag på i hyllorna! :)

Chokladkakorna måste jag testa! :)

Katarina said...

Just ja..ska svara själv också:

KÖPER (ofta)
Ljus (olika sorter)
Diskborste
Glödlampor
Batterier
Servetter

KONSTIGAST HITTILLS:
Svimmade på IKEA en gång. Plattfall ner i stengolvet på en toalett och slog mig gul och blå. Helskumt, bara sådär, och vet fortfarande inte vad det berodde på!

HUR OFTA IKEA
En gång i månaden minst!

FAVVOSAKEN
Flajlådor
Maten (superbra!)