Sunday, November 04, 2007

En doft av överklass! :)

Här är mina parfymer som jag använder just nu! Favvo nr 1 är den nya D&G "The one" längst fram..mmmm, vill hångla upp mig själv när jag har den typ. Motsvarar nästan Farenheit för killar. Den är riktigt farlig! :) Snyggaste flaskan är Vera Wangs "Princess" partfym i den lila flaskan! Vilken är din favoritpartym för tjejer/killar?

PS: Rubriken är ett påstått citat från en viss lärare på Gymnasiet som tydligen sprayade sin parfym på elevernas prov och när klassen frågade vad det var som luktade så svarande hon "En doft av överklass!" Ha ha! Galet! :)

7 comments:

Anonymous said...

shit, parfym. har ingen aning. håller mig långt borta, det är på tok för dyrt. risken är att man hittar nåt man blir beroende av och så får man sitta och vara bitter tills luktminnet har försvunnit. jag har skitsvårt att tänka mig att jag den dag jag får en normal inkomst kommer tycka det är värt att köpa nåt så "dyrt och onödigt", men jag kommer säkert hänga i parfymhörnan mest hela tiden... så tänk på oss mindre bemedlade och dofta gott åt oss också när du ändå är igång!

Anonymous said...

fast gör det inte på den där lärarens vis... hrm... skumt sätt att bete sig på på en skola.

Anonymous said...

Jag föredrar ickeparfymluktande människor och således använder jag parfym ytterst sällan. Men NÄR jag gör det så har jag 4 all-time-favvisar: Laura (Laura Biagiotti) vår-/sommardoft, Deep Red (Hugo Boss) på vintern, Rush (Gucci) festdoft, Dalissime (Dali) funkar alltid! :D

Malin said...

Min favvo är helt klart THE ONE. kvinnans gudagåva i parfymväg. Håller heltklart med att amn vill typ hångla upp sig själv när man har den på sig..mumma

Katarina said...

Ninen: Pssst...ett hett tips: parfymprover..det var så jag blev fast! :) Jag har ända sen jag blev tonåring haft parfym...min första "Tribe" har slutat tillverkas, men den doftde fantastiskt minns jag :) Önskade/önskar mig alltid parfym i present å så! Jag använder parfym nästan jämt förutom när jag ex ska på bio/resa etc då man är bland folk som kan vara allergiska eller ej gillar parfym. Jag är helt klart beroende!

Sanna; Ja men det är ju härligt att liksom glamma till det ibland och göra det till något lite extra med parfymen, som att ta på sig sina finaste smycken typ! :)

Malla: Äntligen någon som förstår mig i mitt svåra parfymberoende ;)!!! Den är riktigt GRYM denna parfym! :)

Anonymous said...

Cliniqeus Happy och CK One är mina favvisar. Men det verkar som jag måste gå å sniffa på The One....Kanske hamnar den på önskelistan.

Anonymous said...

Tjejer:
Något i manlig parfym-väg som jag kan ge tips om är: Gaultier (den blå manskroppenflaskan;) lyxig och något man verkligen kan lukta på i timmar...kommer inte på vad den heter...

Men det lustiga med parfymer är det som luktar gott på vissa kan ju vara mindre passande på andra.
Jag kan inte använda morsans sorter tex. det passar inte mig alls.
Min första egenköpta parfym hette Colours från Benetton och hade just Benetton-klara färger på pappersförpackningen. Den hade en 6-kantig hög flaska och doftade starkt och kryddigt vill jag minnas en favorit då men skulle tro att jag inte har den som favorit idag om jag skulle fått känna doften igen...skulle tro att tillverkningen upphört där också. Inköp på första utlandsresan ;)

Tänk vad mycket minnen en parfym kan ge!