Tuesday, November 13, 2007

Vardagslyx: Vinter

Y Varm dryck med tillbehör t.ex. glögg+fudge, varm choklad+marsmallows, chai+lussekatt :)

Y Levande ljus i massor! Vi kaminägare kan tända den också *skryter* :)

Y Lyxigt julpynt (jag kör på vitt/rött/guld) och julstämmning

Y Julpyssel (snart öppnar Panduro i Birsta!) handgjorda julkort och julklappar!

Y CD-böcker framför brasan (tips: "På spaning med Ann", den tjejen är så cool!)

Y Spela spel (se till att vinna så blir det extra lyxigt)

Y Filmkvällar under pläden med extra mycket kramar och gos!

Y Massageolja osm blir het när man masserar!

Y Hitta på bra julpressys (tips: sök på nätet och slipp juljäktet!)

Y Myskläder (Fick ännu en Hello Kitty pyjamas + morgonrock av darligen i helgen)

Y Dags att ta fram värmedynan för varm och go säng vid läggdags!

Y Gryningsstimulator är ett måste nu denna mörka tid!

Y Täckbrallor som är enkla att dra på och andra varma kläder gör vintern varm och skön!

Y Snölyktor och annan snökonst! :)

Y Nybakat (sprid ut julbaket till lite då och då istället för 10 sorters kakor och 17 sorters godis på julafton)

Hur gör du vintern lyxigare?

2 comments:

Anonymous said...

Nu kom jag på... jag vill ju ha flera goa härliga pyjamasar att strosa omkring i. Pyjamas med långa ben... så att även jag som har långa ben själv har pyjamasben ända ner till golvet.

Katarina said...

Nina: För mig är alltid pyjamasbenen för långa! :) Jag har måååånga pyjamaser - det är viktiga plagg dem man sover i tycker jag! :) Måste vara bekväma, mysiga och snygga.