Monday, November 12, 2007

Klockrent!

Jag har tidigare hyllat min Gryningssimulator: men nu kommer något som låter nästintill ännu grymmare! ”Känner du dig ibland trött och seg när väckarklockan ringer trots att du har sovit tillräckligt? Då är Sleeptracker Pro något för dig! Sleeptracker Pro övervakar nämligen din sömn och väcker dig, inom ett givet intervall, när du sover som lättast. Detta resulterar i att du känner dig mer utvilad och får betydligt lättare att ta dig ur sängen på morgonen!” Läs mer om denna schyssta klocka här. Jag ska beställa hem den och kombinera dessa två supersmarta prylar!

Hur väcks du på morgonen? Av ljuva kyssar? En ilsken väckarklocka? Av dig själv? Utsövd? Döstrött?

3 comments:

Anonymous said...

har precis skaffat ny mobil och blev så glad när jag upptäckte att man kan lägga in en egen låt som väckningsmelodi! men tydligen vill majoriteten av världsbefolkningen bli ILSKET väckta, så låten börjar i normal myston för att fort som fan gå över till skrik och skrän som säkert hörs ända in till grannen. så jag snoozar fort som fan. istället för att ligga och sträcka på mig i lugn och ro tills låten är färdigspelad, som jag hade en vision av... Nu är jag allmänt bekymrad över läget. Men går jag upp ungefär samma tid varje morgon vaknar jag av mig själv till slut, får väl satsa på det. Men jag vill ju bli PEPPAD när jag vaknar, vet inte hur jag ska kunna lösa den biten.

Anonymous said...

Både gryningssimulator och denna klocka skulle sitta bra. Hatar att vakna av ilskna pip!

Katarina said...

Ninen: Vad härligt att vakna till en favvolåt...synd att den måste ersättas efter ett tag av "larmet"...men en bra mycket bättre start på dagen än bara en ilsken sigal. Tror också att de flesta vaknar på ett "negativt" sätt.

Att sätta en timer på en vanlig lampa kan vara ett ganska bra alternativ till gryningslampan, låt lampanj (ex en fönsterlampa)tändas ca 30 minuter innan din väckarklocka väcker dig och se om det känns lättare att vakna!

Nina: Det är garanterat en bra investering, sömnen är så oooootroligt viktig juh! :)