Tuesday, November 27, 2007

Dagens

Dagens bästa: Sovit hela eftermiddagen, behövde det verkligen. Ikväll vila samt DH Y.
Dagens viktiga utmaning: Ta det lugnt och lyssna på kroppen!
Dagens inköp: Godis och frukt (darlingen handla)
Dagens insida: Går på halvfart idag. Kär! Y
Dagens utsida: Virkad guldklänning (HM) + svarta tights och kofta.
Dagens citat: Doktorn: ...hjärtat slår
Doktorn: ...sänkan är normal
Doktorn: ...inga svullna körtlar
Doktorn: Du är frisk, hej då!
Jag: (efteråt, utanför sjukhuset) Men hallå... jag kan ju knappt lyfta armarna.
I don't love västerländsk sjukvård

Vad har du hittat på idag?

3 comments:

Anonymous said...

Dagens bästa: kommit en bra bit på skolarbetet
Dagens viktiga utmaning: inte strypa gruppmedlemmar
Dagens inköp: mjölk
Dagens insida: trött, men stark. två veckors irritation börjar förvandlas till handlingskraft.
Dagens utsida: svarta strumpbyxor (säkert åhlens), grönrandig klänning (zara), svart kofta (H&M), för kall kappa (zara)
Dagens citat: inget vettigt blev sagt idag!

du vet att stressrelaterade fysiska besvär sällan syns hos läkaren? när det är psykosomatiskt finns det inte samma symtom att titta efter. bara en liten brasklapp.

Katarina said...

Ninen: :) Härligt när handlingskraften börjar pirra i kroppen!

Tack för tipset också. Det är just det jag menar, sår kan man sätta plåster på så slipper man se dem och de läker av sig själva. Västerländska sjukvården är lite så, det man inte kan bota med penecelin eller piller - räknas liksom inte. Kroppen är den bästa läkaren tycker jag, den säger ofta till vad som är fel! Det gäller bara att tolka vad den säger! Jag är rätt säker på att min kropp just nu säger till mig: Coola ner lite tjejen! :)

Så nu blir det luuugt och soft för mig ett tag...

Anonymous said...

Krya på dig och ta hand om dig!