Friday, November 02, 2007

Julen är underbar - varför vänta? :)

Smygstart på årets julfix idag efter en några timmar i Birsta City (otroligt så bra det börjar bli där nu...och snart öppnar Panduro). Har bytt ut alla rosa detaljer som kuddar, ljus, filtar till rött. Favorittomten har också fått komma fram. Varför vänta med julen? Den som är så förunderligt härlig! Visst blev kaminen och muren snygg! Själva eldningen har blivit lite försenad, måste fixa lite på vinden först! Nu eldar vi värmeljus i den!
En tomte har redan fått komma fram. Detta är min favorit! Visst är han stilig!
Superfina äppelljus från IKEA!
Fint dukat, även till vardags. I vasen på bordet ligger en batteridriven ljusslinga från IKEA. Den lyser sypermysigt men tyvärr syns det ej på kortet!

4 comments:

Fia said...

Åh vad avis jag blir! Jag vill också julpynta! Jätteläckra äppelljus, såna måste jag också ha!
Längtar tills det är mer legitimt här hemma att julpynta...

Anonymous said...

Jag håller med. Det e så mysigt att smyga igång julen. Jag börjar med lussekatter och pepparkakor till varmchoklad och tända ljus. Sen kommer grejerna fram lite då och då. Va fin kaminen blev. Vill åxå ha!

Nina said...

Jag har hellre jul innan jul än efter! Varför gömma undan allt julpynt för att bara rafsa fram det dan före dan, då hinner man inte njuta ju!

Katarina said...

Sofia: He he...jag har fått hålla mig till ett rum med julpysslet och det totala julpyntandet med alla tomtar osv blir till advent! :) Men Robban är helnöjd, nybakta lussekatter och hembakad fudge kan man åstadkomma mycket! :)

Annika: Ja kaminen blev otroligt bra! Vi är supernöjda! Ett tips till chokladen - köp minimarsmallows och toppa med! :)

Nina: Precis, det gäller att börja i tid för att få ut så mycket som möjligt av julen! Lite varje dag är bättre än att panikpynta dagarna innan jul...samma gäller med bakningen, julklapparna och rimmen. Lite då och då sedan bara njuuuta minst en vecka före jul