Saturday, November 03, 2007

Underbara lördag!

Dagen började fantastiskt och har fortsatt så! Uppe tidigt (före nio) pigg som sjutton! Började dagen med lussekattbak, Jocke (bror) och Sara dök upp först efter en inbjudan genom köksfönstret, samt Mattias (bror), Anna och Vincent kom också förbi när de ändå var på stan. Goda nybakade lussekatter (helt oformliga och gigantiska men vad gör väl det?) och varm dryck! Mysigt som bara den med tända ljus och mysig doft och det bästa sällskapet.

Softat hela dagen, läst, lagat mat (färsk pasta i ungsform med köttfärssås och färska champinjoner i en krämig sås, toppas med stark ost som får smälta i ugnen...mmmm).

Darlingen är lite förkyld (jättesjuk enligt honom själv :))så vi ska nog ta det lugnt ikväll. Brorsan (Matte) bjöd in oss på en liten partykväll med ett annat par..lockande, men skulle tro att det blir fortsatt soffhäng för oss. Förhoppningsvis delvis utan TV om jag kan övertala min tv-tokiga sweetheart att stänga av den! :)

Vad hittar du på denna november-helg?

5 comments:

Fia said...

Robert har varit på hockey hela eftermiddagen och är på väg hem.
Själv har jag ägnat mig åt dammsugning, städning av badrum, allt för lite pluggande, bokläsning och 3 (!) avsnitt L Word :)
Slapp lördag helt enkelt, men det måste man ju få ha! Tar igen pluggandet imorgon :)

Anonymous said...

vet du jag har varit på burlesk klubb och kollat på striptease-dansös. den dagen trodde man väl aldrig skulle komma men jo då, och dansösen såg ut som en vanlig människa och då känns det så bra när man kan landa i tanken "gu va kvinnokroppen är vacker". VANLIGA kvinnorkroppar är jättefina också såg jag alldeles klart och tydligt. och inte ett endaste slemmo så långt ögat kunde nå, det var mest kvinnor på klubben! och nu sitter jag och äter nattmacka med mjölk innan jag ska sova. perfekt med utekvällar som inte kräver några oerhörda mängder sprit.

Katarina said...

Sofia: Okej! Förresten är L word bra? Har ej sett men funderar på att fixa en box? Hoppas pluggandet gick bra idag! :)

Ninen: Men du! Det låter minst sagt som en spännande och annorlunda upplevelse! Skönt att slemmona höll sig borta det låter nästan som det var lite "konstnärligt" över det hela.

Fia said...

Jag gillar L Word starkt! Kanske inte passar alla, men ge den ett försök. Blev inte mycket pluggande igår, men nu är Robert på skolan så NU ska jag ta tag i det!

Katarina said...

Sofia: Mmm...det ska jag nog göra! Några serieboxar behövs nu när kylan kommer! :) Man kan ju inte bygga snögubbar varje dag,,,:)