Sunday, October 08, 2006

Unna mera!

Här intill är en av fyra (tror jag) supersnygga sminketuier från Dior som kommer ut varje år till varje nytt "tema". Dessa brukar jag unna mig. Jag brukar också unna mig snittblommor på borden året runt, massor av blockljus, prenumeration på 4-5 tidningar, att gå ut och käka någon gång i veckan och lite lyxiga kläder. Sedan unnar jag min tid, kärlek och sådan också men ibland tycker jag att det är rätt skönt att skämma bort sig själv med materiella ting också! Vad brukar du unna dig?

3 comments:

Anonymous said...

Om jag hade råd så skulle jag göra samma saker som dig...
Jag unnar mig nog inte så mycket, äta ute emellan åt kanske`?

Anonymous said...

Ja det var ju ingen dum grej att unna sig ett sminketui...det har man ju nytta av och sen blir man ju så glad av vackra saker :)

Jag är rätt bra på att unna mig smycken :)Jag skulle åxå vilja bli duktigare på att unna mig föreläsningar och upplevelser.

Katarina said...

Sara: Trevlig blogg du har! Ja!Att äta ute är härligt och lyxigt! Att laga en riktigt fin middag hemma och baka eget bröd till kan i och för sig nästan vara ännu lyxigare än att gå på restaurang och det kan man göra oftare. Som Annika skriver så är det ju även helt underbart att unna sig upplevelser, de behöver inte kosta något alls!

Annika: Ja precis, först blir man glad när man köper det, sen blir man lite extra glammig, sen blir man glad när man ser det i sminkhyllan, funkar liksom som en inredningsdetalj samtidigt! Upplevelser är ju också en helt strålande "unna-grej" allt från skogspromenad, biobesök, föreläsning, massage osv!