Tuesday, October 31, 2006

Inte lukta ush, stå högt i kurs med lush! :)

Lush är underbara, läs om Badbomben: Ne Worry Pas "Ni skulle ha sett minen på alla badbombstillverkare när de fick reda på att att förutom att blanda mixen, fylla den i två badbomsformar skulle göra en liten mystisk grop i varje Ne Worry Pas. Va? Varje? För hand? Ok då. Lyckligtvis har Ne Worry Pas en upplyftande effekt och sötapelsinolja och tangerinolja smög sig upp i badbomstillverkarnas näsor och gjorde dem glada och effektiva. Så här ska man använda den: Tappa upp ett bad, viska dina hemliga bekymmer ner i gropen på Ne Worry Pas, släng i den i badet och bada.När du sedan släpper ut badvattnet så försvinner dina bekymmer ner i avloppet för alltid!"

____________________________________________________
Själv brukar jag tänka så när jag duschar att nu rinner alla bekymmer bort, samma när jag ska slappna av och andas djupt så brukar jag tänka att jag drar in positiva känslor och andas bort trista tankar! Det fungerrar! Har du några smarta knep att bli av med bekymmer?

3 comments:

Anonymous said...

wow vilken härlig pryl!

bekymmer brukar jag försöka spalta upp, antingen i huvudet eller på papper... så jag först har situationen klar för mig, sen kan jag se om det är nåt jag skulle kunna skaka av mig (behöver jag kanske nåt för att kunna gör det, typ tycka synd om mig själv en stund framför en film med massa lösgodis) eller om det är nåt jag känner att jag ska ta itu med. isåfall förbereder jag mig så jag känner mig trygg, och sen är det "bara" att hitta lösningar, ta itu... en gång ringde jag upp en läkare och förklarade att jag inte uppskattade dennes ton vid mitt besök... det blev "helt fel" och läkaren blev ännu mer sur och tvär men jag visste att jag var väl förberedd och behöll lugnet och fick mitt sagt, fick också bevisat att läkaren var galen. Upprättelse, typ. Utan att behöva vara elak tillbaka.
Bekymmer med skolan eller jobbet kan vara jobbiga men oftast känns det som att man är tvungen att bara svälja... sätta sig ner och prata skit om dumma lärare och skolsystem och sen tänka på examen. Fokusera kanske? Fokusera på det som är viktigt för mig, och på sånt som känns bra. Kanske är det det som en sån där badbomb, eller din duschteknik, kan hjälpa en med.

Katarina said...

Ja mina små knep och badbomben löser ju inte världens problem men jag tror att de hjkälper för att tänka mer framåt, på lösningen och lämna problemet bakom sig fortare!

Skriva är ju kanonbra! Att liksom klargöra med ord vad det är som står på. Ditt telefonsamtal var modigt och smart! Istället för att gå och älta - att ta tag i det direkt.

Härligt Ninen! :)

Anonymous said...

Klokt