Monday, October 23, 2006

Annika Bergman från Pysselbloggen på Inspirationsbloggen!

Vad gör du för att bli ännu lyckligare?
Jag försöker lyssna till mig själv mer. Vad vill Jag? I stället för att bara köra på och vara för hård mot mig själv Jag har varit alldeles för duktig på att lyssna på andra i mitt liv. Sen försöker jag även unna mig vardagslyx lite då och då.Vilken är den bästa coach-frågan?Jag har nyligen lärt mig en sak om mig själv och det är att jag är bra på att ge andra lösningar i stället för att coacha. Så det är något som jag själv behöver träna på. Spontan tänker jag nog att man kan vända på frågan så att den som ställer den själv får ge svaret. Men 2 bra frågor är:
- Vad vill Du?
- Vad behöver du göra för att nå dit du vill?

Vilken är den bästa komplimangen du fått?
De bästa komplimangerna jag har fått är när människor runt i kring mig tycker att jag har utvecklats; i mitt yrke, mitt tankesätt, min person osv. För mig är det otroligt viktigt att hela tiden utvecklas och lära mig nya saker. Den komplimangen som jag fick senast och som jag fortfarande lever på är när mina kunder ville att jag skulle söka en tjänst hos dem. Det kändes som ett jättebra kvitto på att de är nöjda med mitt arbete.

Vilka är dina bästa tips för härlig vardagslyx?
För mig är tid vardagslyx. Jag försöker ta mig egentid att göra sånt som bara är för mig. Göra smycken, fotografera, pyssla, skriva brev, läsa, träna och så vidare. Att vara kreativ ger så mycket. Sen gäller det också att lära sig att inte ha dåligt samvete för att man inte gjort alla de där ”vettiga” sakerna som man tycker att man egentligen borde ha gjort.

Exempel på vardagslyx för mig är:
Långa promenader
God mat
Lyxiga hudvårdsprodukter
Upplevelser
Föreläsningar
Besöka utställningar konst/museum eller konserter
Smycken
Ge bort presenter utan anledning om jag hittar någonting som passar en speciell person särskilt bra (Tips! Senast gav jag bort Rosa bandet till en kompis vars en familjemedlem dog i cancer)
Vackra och lyxiga böcker
Köpa en glassig tidning och bädda ner mig i soffan med en kopp te


Har du läst något/träffat någon/ gjort något speciellt som fått ditt liv att markant förändrats till det bättre? I så fall vad?
Ingen speciell egentligen. Det finns många som inspirerat mig på många olika sätt. Igår exempelvis när jag var på fest med några gamla klasskompisar som umgicks för 7 år sen. Det var en jättelyckad kväll och vi hade så himla roligt. Det var länge sen jag skrattade så mycket på en och samma kväll. Jag försöker finnas saker stora som små i möten med människor som jag kan ta till mig för att göra livet bättre för mig och för andra.

Surfa in på hennes trevliga blogg http://pysselbloggen.blogg.se/ och lär känna denna härliga tjej lite närmare!
_________________________________________________
Tycker du om att pyssla? Vilket är din bästa pysseltips?

1 comment:

Katarina said...

Jag måste svara själv först :) efterssom jag är ett riktigt pysselfreak! Mitt bästa tips för pyssel är att ta sig tid till det! Pyssel av alla de slag är superhärligt och bra för kreativiteten. Måla en tavla, skapa en figur i lera, scrapbooka, fotografera, gör ett blomsterarrangemang whatever! Äkta skaparglädje är fantastisk!

Heja Annika!