Thursday, October 26, 2006

Sanna Edin på Inspirationsbloggen!

- Vad gör du för att bli ännu lyckligare?
Ser till att göra mer av det som gör mig glad och vara närvarande i stunden. Jag blir glad av att vara i naturen, träffa människor, dansa, äta gott, resa, uppleva och lära mig nya saker. Är som person väldigt nyfiken på livet och människor. Jag får verkligen energi och kraft av andra människor och gillar att göra det bra för andra, pyssla om och ordna trevliga tillställningar. Det ger jag mer utrymme för i mitt liv, viktigt eftersom att skriva böcker och föreläsa är tämligen ensam verksamhet.

- Vilken är den bästa coach-frågan?
Gör du det du vill göra, och om inte, varför gör du inte det? Varför håller du tillbaka din kraft och vad hindrar dig att vara den du är?

- Vilken är den bästa komplimangen du fått?
Inte lätt att välja för så många kommer fram till mig efter föreläsningar eller mejlar och säger snälla saker till mig! Kanske att mina vänner sagt att jag är omtänksam och bryr mig lika mycket om dem nu som innan jag blev känd för mina böcker.

- Vilka är dina bästa tips för härlig vardagslyx?
Ta ett varmt bad till skön musik, gå och få en pedikyr eller ansiktsbehandling, ordna en mysig middag med mannen i mitt liv, köpa ett vackert klädesplagg som jag sedan hänger framme och beundrar ett tag!

- Har du läst något/träffat någon/ gjort något speciellt som fått ditt liv att markant förändrats till det bättre? I så fall vad?
Inte lätt att peka ut något eller någon speciell för allt har varit viktigt när det skett. Första stora förändringen var när jag började meditera för 15 år sedan och gick en kurs för en svensk sjuksköterska i San Diego. Då läste jag även böcker som fick mig att inse hur mycket som behövde förändras till det bättre i mitt liv. Men den person som betytt mest för mig och min läkning är energiterapeuten och nära vännen Terri Kosmicki. Mitt liv har förändrats något helt otroligt av alla behandlingar hon gett mig. Det är megaläkning på alla nivåer och det är därför jag tagit henne till Sverige där hon blivit mycket uppskattad.
Annars får jag guidning inifrån (uppifrån) och det är min största källa till utveckling.

Läs mer om Sanna på www.ehdin.com

3 comments:

Anonymous said...

Va roligt att du har med Sanna. Jag skulle verkligen vilja gå på någon av hennes förelsäningar, men hon kommer ju inte hit upp :(

Anonymous said...

Förresten...Vilket sällskap jag har hamnat bland! Smickrande ;)

Katarina said...

Annika: Jag skulle cokså vilja träffa och höra på henne!

Men du. det är ju Sanna, Mia och Fredrik som ska känna sig smickrade som kommit i samma sällskap som dig! :)

Ang kodningen så kommer resultatet...men det dröjer lite!