Sunday, October 15, 2006

Kaffepaus.

Jag har tagit en kaffepaus, antagligen en lång en. Det är så att om jag dricker två koppar kaffe i rad så påverkar det mig massor. Jag blir uppstressad, lite spänd och skakig. Jag antar att bara en kopp påverkar mig en del också. Eftersom jag vill få ner min puls lite och bli lite mer cool så vill jag undvika kaffe nu. Jag har kommit på att varm choklad (gärna med marshmallows) är en god dryck som omväxling, sedan hinkar jag i mig grönt te med honung.

Bild: Lena Koller fotograf

2 comments:

Anonymous said...

Har du provat det röda teet, rooibos? Finns i många smaker och varianter. Det är nämligen helt koffeinfritt (det gröna innehåller faktiskt koffein det oxå) Kanske ngt för dig?

Katarina said...

Oj tack så mycket för ditt tips! Jag har verligen trott att grönt te är koffeinfritt! Jag ska absolut dricka rött te istället! tack än en gång Lena! Rooibos vanilj är supergott!