Thursday, October 12, 2006

Ordning och reda!

Denna vecka har varit späckad med många projekt och spännande idéer på jobbet! Nu börjar det bli mer hanterligt i alla fall! Jag har superbra system för att planera min tid (har visat min kalender här tidigare) med smidiga små post-it lappar i olika färger som enkelt håller ordning på vad jag vill göra och dessutom går de att flytta/ ge till någon som passar bättre för att utföra uppgiften!

Rosa lapp= saker att göra på jobbet
Blå lapp=möten och tider att passa
Gul lapp=privata saker
Orange lapp=övrigt

I mailen har jag också ett superbra system med flaggorna som finns i Outloook, jag döper till och med om vissa mail jag får där rubriken inte talar om vad mailet innehåller.

Röd flagga=fixa så snart som möjligt
Gul flagga=fixa men är ej bråttom
Blå flagga=väntar på besked från någon
Grön flagga=klart
Lila flagga=klart och bör sparas

Vilka tips har du för att få mer ordning och reda i tillvaron?
___________________________________________

Spana in dessa superfina laptopfodral från Bluebox, fanns mindre också:

3 comments:

Anonymous said...

Känn dig utmanad! ;-)

Katarina said...

Ja! Alla "tunga" saker kan man se som utmaningar och möjligheter! :)

Anonymous said...

haha ja jag menar iofs att jag utmanar dig... läs min blogg får du se ;)