Sunday, October 15, 2006

Avundsjuk på Paris Hilton...

Om jag hade mycket pengar så skulle det vara härligt att kunna hjälpa andra människor och göra denna världen ännu mer härlig! Men vad skulle jag unna mig själv som riktigt snorrik?
Hur skulle min vardagslyx då se ut? :)

Hm...få håret donat varje morgon jäklar va nice de skulle vara (sminket sköter jag gärna själv)! Få manikyr, pedikyr, ansiktbehandlingar, massage ofta, och gärna allt samtidigt, att verkligen bli ompysslad! Åka lyxig limmo dit jag skulle kunde ju vara glassigt! Shoppa massor med designerväskor, exklusiva kläder och hutlöst dyra inredningsprylar! Vad mer...? Städhjälp kanske? Ha ha!

Ja kanske något sådant till att börja med!

Hur skulle din vardagslyx se ut om du var lika rik som Paris?

9 comments:

Anonymous said...

Jag skulle nog framför allt resa mycket! Men tanken om att ha en frissa som fixa håret på morgonen vore inte dumt och nån som plocade ut en massa snygga kläder...å sminket skulle nån gärna få fixa åt mig åxå.
Sen skulle jag bygga mitt drömhus, fast det kanske inte riktigt är vardagslyx. Men det skulle vara lyx vare dag att få bo i sitt drömhem :)

Katarina said...

Annika: Ja! Resa en massa skulle jag också göra! När jag skrev detta inlägg så slog det mig att den mesta vardagslyxen kostar inte pengar...utan tid (precis som du skrev i ditt mail)!

Jag och Robban håller just på att renovera och skapa vårt drömhem, på ett sätt skulle det vara rätt skönt att få allt fixat av någon...men samtidigt...nja jag tror att värdet blir större nu när vi gör det själv och det byggs in en känsla och massa minnen i huset som är omöjliga att få annars.

Anonymous said...

Jo det håller jag med om. Vi har ett hus som vi funderar på att flytta till (sambons pappas föräldrahem) men det måste byggas ut eftersom det är alldeles för litet idag. Dessutom finns det oerhört mycket renoveringsbehov på det. Vi har inte orkat ta tag i det eftersom det kommer att kosta massor med tid och pengar. Vår första tanke var att renovera och bygga ut samtidigt som vi insåg att det skulle bli nästan lika dyrt som att bygga nytt. Så ett tag kändes det som att bygga ntt var det bästa alternativet. Det känns dock inte rätt heller eftersom det skulle förlora så mycket av själen och historien. Så tillsvidare får det stå tills vi orkar ta tag i det. Det skulle bli sååååå fint :)

Anonymous said...

Vilken trevlig blogg du har! Måste bara säga det. Jag hittade hit via en länk på bloggen.fi, minns inte vem som hade den. Du har många fina tips också, fortsätt! :D

Anonymous said...

när jag var lite "yngre"

Anonymous said...

men åh, slant på tangenterna och skickade iväg för tidigt! försöker igen!

när jag var lite "yngre" ville jag också ha hela kändiskitet med ompyssling och limo, men sen insåg jag att det inte skulle bli lika roligt... tänk vad fel, när man står på morgonen och inte uppskattar det där hårpiffet för att man råkade "vakna på fel sida" som om hårpiffet var som vilken frukostsyssla som helst! va hemskt! inget skulle vara speciellt längre! jag har ingen lust att resa så mycket som jag har tänkt att jag skulleha lust till, jag vill börja jobba snart och inte så mycket för pengarnas skull utan för att få känna mig BEHÖVD. hade jag skitmycket pengar skulle jag inte ha motivation till att studera klart och då skulle jag inte kunna få de jobb jag vill ha. jag skulle säkert bli sån där alkis som super upp hela lottovinsten.

och vad menas med rik egentligen? rik till att kunna köpa mitt eget hus skulle jag ju såklart vilja vara, eller få en summa pengar så jag kan betala av mina studielån, eller kunna leva utan att ta studielån nu... (vadå studielånsfixerad).. slippa ta lån när man ska köpa bil, kanske skaffa en pool med poolhus... shoppa... men sen skulle jag lessna. och då kan jag offra poolhuset och offra mig till att ta lite lån, det är också en frihet (frihet=lyx). Och TID ja. Vad är det värt i pengar?

Anonymous said...

Hej på dej,
Allt försvann som jag skrev .. så jag skriver om det.
Lite vardagslyx för mig vore helt klart mer tid :-) men också att få resa mer (lite ovant ännu med Theo som är så liten). Massage är också mysigt och lyxigt. Men den bästa vardagslyxen för mig är nog den healing jag går på några ggr per år. Jättemysigt och otroligt självutvecklande. Där är det verkligen lyxig egentid :-)'

By the way- din blogg är otroligt bra! Alltid en massa spännande och roligt att läsa! Hinner tyvärr inte kommentera så ofta- men jag läser desto mer. Massor med kramar! Sussi

Anonymous said...

Åh, det här har jag redan tänkt ut! Den ultimata vardagslyxen vore att ha en egen frisör som fixade en på morgonen och att gå på hur många pedikyrer, manikyrer och ansikt- och kroppsbehandlingar man känner för. Att vara toppenfräsch jämt utan att hålla på en massa själv... Och lyxiga weekendresor när man haft en jobbig vecka. Men, om man hade mäjlighet att få det mesta pengar kan köpa, så blev man nog ganska blase och uttråkad, så lagom mycket pengar skulle nog vara bättre än oändliga mängder...

Katarina said...

Annika: Det är säker smart att vänta tills tiden är den rätta. Tills vidare kan ni ju drömma och planera och så, det är alltid trevligt! :)

Paradox: Tack, det värmer att du gillar bloggen! Hoppas att du kommer hit då och då!

Ninen: :) Bra skrivet. Du har säker helt rätt! Jag trivs superbra som jag har det idag. Värdet på "lyxet" blir ju större när man bara får det ibland, annars blir ju det lyxigaste också vardag till slut! Tid är ovärderligt! Det tycker jag!

Sussi: Tjena snyggingen!
Tid!!!! Jag håller med - det är ovärderligt! Det där med healinghar ju inte jag "upptävckt" ännu, jag vet en kvinna som bor i närheten som sägs är bra, kanske ska våga mig dit. Va kul att du gillar min blogg! Jag kollar din blogg titt som tätt och blir alltid lika glad av att läsa den, du skriver trevligt och smart! Jag blir så glad och stolt över dig också, du har verkligen en superfin liten familj! Stor kram!

PM: Hej! Ja, det är nog så att det lyxigaste lyxiga också blir "vardag" om man får hur mycket man vill av det! Men jag håller med dig om att weekendresor, lite skönhetsbehandlingar osv vore rätt underbart att få lite oftare! :)