Friday, October 06, 2006

Se livet från den ljusa sidan...

Min Inspirationsblogg är nog en ovanligt positiv blogg tänker jag. Jag kan tänka mig, kära läsare att ni tror att jag är en jäklarns glad prick! Jag också kan tänka mig att jag upplevs som hyfsat bekymmersfri och lycklig.

Jag tänker att ni har nog i stort rätt om det, jag sitter inte här med ett påklistrat leende och skriver om lycka, lyx och livet. Däremot är det så att om jag t.ex. har ont någonstans, är krasslig, är ledsen över något eller liknande så skriver jag inte alltid om det här. Jag har den bestämda uppfattningen att min tandvärk eller irritation blir inte ett dugg mindre av att jag skriver om den här, snarare tvärtom. Däremot tror jag att mina visioner om lycka, lyx och livet kan blir större och spridas om jag skriver om det här, dels i mitt eget liv men också till dig!

Vad tror du?

4 comments:

Anonymous said...

Du har så himla rätt. Allt handlar om rätt mental inställning :)

Ha en underbar helg!

Anonymous said...

Vill bara tacka för en jätte inspirerande och bra blogg! Din blogg har verkligen spelat en stor roll till att jag tagit tag i min personliga utveckling, det bästa jag någonsin gjort. Fortsätt som du gör det är verkligen uppskattat!

Kram
Maria

Anonymous said...

Om vi alla kunde lära oss att tänka som du skulle världen se annorlunda ut.Du är fantastisk!

Stor kram från mamma

Katarina said...

Härligt med kommentarer, det peppar mig extra mycket att blogga mer!

Annika: Exakt! Som man tänker, så blir det ofta liksom! ha en härlig helg du med Annika!

Maria: Å så underbart! Jag önskar att alla får den där insikten om hur viktigt det är att ta ansvar för att påverka sitt liv! Precis som för dig var det även för mig det bästa som jag gjort!

Mammsen: Härligt mamma, ett extra stort tack för kommentaren till dig! Vi väljer alla våra tankar! Du är också fantastisk och världens bästa!