Friday, October 06, 2006

Nu tar jag på mig den lila hatten!

Hon tar en titt i spegeln, när hon är;

3 år. Tittar på sej själv och ser en Drottning.

8 år. Tittar på sej själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år. Tittar på sej själv och ser Askungen, Törnrosa eller Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig och FUL tjej (Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!)

20 år. Tittar på sej själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men bestämmer sej för att gå ändå.

30 år. Tittar på sej själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men bestämmer sej för att hon inte har tid att fixa till sej så hon går ändå.

40 år. Tittar på sej själv och ser " Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men säger "Jag är åtminstone ren och går ändå".

50 år. Tittar på sej själv och ser "Jag är" och går vart hon vill.

60 år. Tittar på sej själv och påminner sig om alla människor som inte ens kan se sej själv i en spegel. Går ut och övervinner världen.

70 år. Tittar på sej själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och njuter av livet.

80 år. Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den lila hatten och går ut för att ha kul i den här världen. Vi borde alla ta på den där lila hatten tidigare.

1 comment:

Anonymous said...

Den är grymt bra denna...