Thursday, October 19, 2006

Fredrik Praesto på Inspirationsbloggen!










Vad gör du för att bli ännu lyckligare?
-Det som gör mig lycklig är min familj. Men i grunden handlar det om hur man tänker. Lycka är en subjektiv upplevelse. Alltså: om jag anser att jag är lycklig så är jag det.
Dalai Lama har sagt att det bästa sättet att bli lycklig är att hjälpa andra. Jag tror i och för sig att man ibland måste vara lite egoistisk också och välja att umgås med människor som hjälper en att må bra.

Vilken är den bästa komplimangen du fått?
-Den roligaste kompimangen är nog en kompis till min dotter som helt plötsligt sa till mig: ”du är ganska bra för att vara vuxen”

Vilka är dina bästa tips för härlig vardagslyx?
-Vad som är vardagslyx är så olika från person till person. En perfekt cappuchino eller en flaska mineralvatten kan kännas lika lyxigt som ett glas gott vin, allt beror på situationen. Själv är jag väldigt förtjust i cigarrer. Eller en sådan sak som att bara ta sig tid att läsa en bra bok.

Något tips för den som vill öva upp sin intuition?
-Lär dig känna igen hur din intuition känns för dig. Lägg märke till situationer i vardagen när din intuition spontant fungerar. Det behöver inte vara något märkvärdigt utan bara små saker i vardagen.

Har du läst något/träffat någon/ gjort något speciellt som fått ditt liv att markant förändrats till det bättre? I så fall vad?
- ”Märk Världen” är en bok som fick mig att intressas för medvetandet och hur vi fungerar. En mycket bra bok om vetenskap. En annan bok so tidigt fick mig att förstå hur människor fungerar är Carniegis ”How to win friends and influence people”
- När det kommer till personer så är det självklart min hustru Malena. Vi träffades blev kära och bestämde oss tidigt för att skaffa barn. Det om något har betytt allt för mitt liv.
- Vad gäller att göra något så är det när jag började med självhypnostekniker.

Det är jättebra med din inspirationsblogg. Den behövs!!!

/Fredrik

Läs mer om Fredrik Praesto på www.praesto.com, han håller föredrag, skriver böcker, gör hypnos coaching och mycket mer! Jag kan varmt rekomendera hans hypnoscd-skivor också! Fredrik är min favoritföreläsare! Han är grymt duktig och har ett viktigt budskap!
_____________________________________________________

Vad tänker du kring att bli hypnotiserad? Eller har du kanske redan blivit det? Dela med dig och inspirera! :)

No comments: