Friday, January 05, 2007

Vardagslyx: CD-böcker!

Nu under de dagar jag varit sjuk har jag lyssnat på flera CD-böcker. Gud så vardagslyxigt det är. Krypa upp i soffan med en kopp te med honung och bara lyssna och njuta. Jag älskar Denise Rudbergs böcker med härlig flyt och takt, har läst/lyssnat på alla böckerna och nu tycker jag mig nästan känna de stormrika personerna i boken, senast nu blev det Matilde. Lyssnade också på Martina Haags Martina Koden , jag känner igen hennes härliga hoppa-runt-i-huset-och-skämmas-humor från de tidigare böckerna. Damernas detektivbyrå var lättsmält, välskriven och ständigt intressant, ska nog läsa/lyssna på uppföljarna också. Kajsa Ingemarssons Små citroner gula var också bra fastän jag blev lite chockad av de plötsliga känsloladdningarna som plötsligt exploderade i en annars ganska rak och skönt förutsägbar handling, fast de kanske låg mer hos mig än hos författaren. Jag ser framemot fler faktaböcker om personlig utveckling som CD- eller Mp3-böcker.

1 comment:

Anonymous said...

Great work.