Saturday, January 20, 2007

Rulltrappan

Har varit på Waynes med darligen och käkat lunch samt tagit en tur på stan. Köpte en rosa kofta på HM. En reflektion, jag skrev om de läskiga rally-rulltrapportna i Stockholm tidigare, rullprappan (ja det finns bara en :)) här i stan går väääldigt sakta om man jämför med större städer. Även fast man står ensam i rulltrappan så åker man ner eller upp utan att gå samtidigt. Om man råkat möta en bekant som är påväg åt andra hållet hinner man till och med ta i hand och småprata lite innan distansen blir för lång. Härligt & charmigt med en stressless småstad :) eller hur?

4 comments:

Anonymous said...

Hejsan tjejen..tack för din kommentar jag tycker det är roligt att få kommentera, lika roligt som det är att kommentera andras blogg inlägg...hur gör man för att se vilka som har varit inne på ens blogg? Hur är det med er då?

Hälsa Robert

kram

Anonymous said...

Hej Katarina, jag läser din blogg regelbundet men har aldrig tidigare kommenterat. Din blogg är en sann inspirationsblogg som ger positiv energi. Som en injektion av positivt tänkande. Tack för att du delar med dig av dina tankar.

PS. Jag bor i din stad och tänkte jag skulle påminna dig om den andra rulltrappan. På Lindex alltså. Dubbelt upp!

Katarina said...

Tove: Hej hej! Ja, kommentarerna är en viktig del av bloggandet för mig, att få feedback och lyssna på andras spännande tankar och idéer. Du kan registrera dig på ex bloggtoppen men där ser du bara antal besökare, inte vilka som varit inne. Hoppas att allt är fint med er, det är det med oss! Kram!

Sara: Vad kul att du kommenterar, det är så himla härligt att få feedback, det ger massvis med energi! Tack! Just det, det finns ju dubbelt så många rulltrappor än vad jag sa :), jag glömde bort den! Har vi träffats någon gång förresten?

Anonymous said...

Hej! Nej, jag tror aldrig vi har träffats. Jag hittade din blogg av en slump när jag surfade runt på Bloggportalen tror jag det var. Vi har säkert gemensamma bekanta om vi skulle fundera några minuter. Så brukar det ju vara i vår lilla stad!