Saturday, January 13, 2007

TIPS: Frukostbricka!

I Boken "Vardagslyx" som jag skrivit om tidigare finns verkligen ett kanonbra tips. Nämligen att förbereda frukosten kvällen innan. Jag och Robban ska börja testa det. Vi har tänkt göra såhär: Duka bordet kvällen innan, ha en frukostbricka i kylen färdig, med marmelader, pålägg, fil, mjölk, uppskurna grönsaker, grape samt ha en brödkorg med det bröd som ska fram på bordet. Superenkelt att bara ställa fram allting! Om man vill lyxa till det lite extra så kan man alltid koka ägg eller gröt på morgonen. På frukostbrickan ställer jag också MiviTotal och Omega-3.

4 comments:

Anonymous said...

Vilket bra tips! Bra när man är seg på morgonen att ha det lite förberett.

Katarina said...

Melina: Ja, det tipset är verkligen en höjdare!

Fler smarta frukosttips?

Anonymous said...

Har läst nånstans att det ska finnas färdiggräddade våfflor att köpa i frysdisken som man bara värmer upp i brödrosten :) men jag har aldrig kollat efter det. Kanske måste göra det nästa gång jag handlar.

Katarina said...

Annika: Det låter helt fantastiskt! Det måste jag leta efter också!