Sunday, January 07, 2007

Rapport

Imorgon är det dags att gå till jobbet. Är fortfarande inte helt frisk men efter över en vecka i vågrät ställning känner jag starkt för att komma tillbaka igen. Idag har jag och Robban gjort i ordning en liten skrubb till verktygsbod. Vi saknar en del grejor, men när det är klart kommer foto. Robert har också gjort en grym skiss på vårt badrum uppe. Samtidigt har vi lyssnat på Denise Rudbergs "Jenny S" jag har redan läst den men den är så himla bra att jag ville lyssna på den också. Vad har du gjort idag?

7 comments:

Anonymous said...

Jag har städat ut julen idag. Härligt att få bort alla tomtar och röda gardiner och få upp nytt och fräscht.

Dessutom passade min underbara sambo på att göra en totalröjning i vår klädkammare. Vilket var välbehövligt då vi tidigare inte ens kunnat gå in i den. Nu kan man nästan dansa där inne!

Katarina said...

Sandra: Jag det är snart dags här hemma också att slänga ut granen och de få julsakerna.

Schysst av din sambo att röja klädkammaren! Vi har också rensat i samband med att vi inrett vår nya garderob, grymt härligt! Jag tycker alltid att det känns lika befriande när man rensar ut och skänker bort!

Anonymous said...

GUd vad snyggt du har gjort här i ditt kryp in! Skulle kommentera inläggen från övervåningen tidigare åxå, men det var alldeles för segt för att jag skulle orka fortsätta så det får bli här och nu: Det blev skitsnyggt! Förstår att du trivs där :)Kul att få renovera...åtminstone när det är klart :)

Anonymous said...

Mja, vad har jag gjort?

Designat en hundkofta som jag nu stickar till sonens luspudel... jag menar dvärgpudel. Mössan till är redan klar.

Pratat med min ena vallonsläkting på msn, även med en av döttrarna.

Lilla dotter kom hem efter att ha varit borta hos kamrat nästan en vecka.

Och det vanliga med hundarna förstås. Sen blev det inget speciellt mer.

Anonymous said...

Jag har haft en väldigt händelserik vecka så jag har grubblat idag jag! och kommit fram till vettiga lösningar! måste ta tillbaka mina tidigare åsikter om att lite elände behövs på en inspirationsblogg, för du har lyckats inspirera mig utan att babbla elände. Nästa grubbeldag får jag ägna åt mitt lite skumma eländesbehov.

Anonymous said...

Idag började jag studierna igen och till min glädje ska vi läsa en del om mentorskap och coaching nu på våren :)

Katarina said...

Annika: Kul att du gillar den nya layouten och våra nya rum! Jag är också nöjd med bägge! Ja det är rätt kul att renovera också när man väl kommer igång, jag tror att vi kommer fortsätta att fixa och dona när det "stora" är klart också, dit längtar jag! Småjustera liksom.

Nina: Oj vad kul att kunna sticka! Jag har alltid varit en träslöjdstjej, kan bero på min uppväxt i ett företag som säljer träbearbetningsprodukter. Men nu, hur kul är det att sitta och tälja en smörkniv liksom. Sticka vore grymt kul att kunna! Låter som en härlig dag!

Ninen: Vad härligt! Jag med positiva intentioner och ett gott humör kommer man långt i sina framåtsträvande och utvecklande grubblerier :)!!!