Monday, January 08, 2007

Tjejsnack *Vad tycker du om din kropp?*

Om du skulle förändra en sak på din kropp, vad skulle det vara och hur skulle du förändra det?
Jag har lärt mig att tycka om min kropp och att byta ut eller förändra något skulle kännas så...ojag. :). Men lite mer muskler vore inte fel, jag tycker om att känna mig stark! Sedan skulle det vara snyggt att bleka tänderna igen, det var ett tag sedan.
Vad är du mest nöjd med på din kropp?
Jag är mest nöjd med helheten. Proportionerna. Sedan brukar jag få höra att jag utstrålar mycket energi och glädje, det är underbart att få en komplimang att mitt inre syns utåt! Ögonen tycker jag också mycket om, de säger så mycket.
Vad är du mest missnöjd med på din kropp?
Jag tycker överlag att jag är helt okej och jag tycker om mig själv och min kropp. Fast just nu efter sjukdom och julfrossa vill jag ha mer muskler! Så snart jag känner mig bättre blir det hårdträning på gymmet! :)
Vems kropp i kändisvärlden skulle du vilja ha för en dag, och varför?
Ja det skulle vara någon kille då för att få se hur det var :) Om jag skulle välja en tjej som jag tycker har snygg kropp så kanske Gwen Stefani, Pink, Jennifer Lopes eller någon annan lagomt smal och vältränad tjej som ser ut att må bra!

3 comments:

Katarina said...

Hittade ett gammalt inlägg:

Utseendefixeringen i samhället är mycket oroväckande. Många unga människor och även äldre mår dåligt. Tjejerna på bilderna i tidningar är ofta utdragna på längden, retuscherade och fixade, ibland både i fotoredigeringen och på operationsbordet. Det är klart att idealen blir extrema och svåra att komma i närheten av för dem som strävar mot dem. Det jag känner nu är att jag är så otroligt trött på all fixering. Förut var det en extrem kändisgrej att ha silikon, nu har var och varannan det och nu känns det bara så otroligt ute. Det finns ju en gräns också hur mycket vi kan förändra en kropp på utsidan, till slut säger kroppen ifrån (se bara på Michael Jackson...).

Det är så trist hur det har blivit! Människan är ju så fantastisk som hon är!

Men när det gäller vårt inre finns det inga gränser! Det är därför jag tycker att det är så otroligt spännande! I vardagslivet använder man exempelvis bara 2-10 procent av hjärnans kapacitet. Det finns otroliga möjligheter att förändra sitt inre till det bättre! Om medierna kunde vända fokusen mot det inre istället för det yttre så tror jag att alla skulle må mycket bättre! När det gäller det yttre, skippa bantningstips (som även småtjejer tar åt sig av), skippa tips om hur man ser yngre ut ( det är vackert att åldras!), skippa all extream makeover och låt folk ha sina kroppar ifred! Om det ska handla om det yttre kör träningstips, modetips, sminktips och annat som är lite snällare!

Anonymous said...

Härligt att se att du har så bra tankar om din kropp! Jag önskar av hela mitt hjärta att alla kände så. Jag är på väg dit efter många år av ätstörningar, och lyckan är total när man ser sig i spegeln och tänker att, oj jag är ju riktigt fin som jag är....vad mjuk och härlig min mage är, mina ögon ler osv. Det var länge sen jag kände så. Så härligt att vara på rätt väg.

Anonymous said...

Nu är jag också med i Tjejsnack. :)