Monday, January 15, 2007

Hårt slit lönar sig!

Personlig utveckling är fantastiskt. Men som jag ser det, även ett hårt arbete. Att utvecklas gör man oavsett man vill det eller inte, av händelser i livet, egna tankar, andras ord, drömmar och andra erfarenheter som kommer till en. Men att verkligen jobba med personlig utveckling är en annan sak känner jag. För mig har det inneburit att läsa, läsa, läsa både böcker och på Internet och sedan när jag fått kunskaperna öva, öva, öva för att tillslut hitta mitt sätt att tänka och vara och bli bekväm med det. Man kan ju läsa om hur andra klarar kriser, får kraft och lyckas men för att även jag ska göra det måste jag handla, göra någonting, agera! Då jag bara helt automatiskt och avslappnat agerar på ett nytt bättre sätt i en situation så är det fantastiskt!

Hur arbetar du med din personliga utveckling?

2 comments:

Sussi said...

Hej på dej gumsan!
Som du vet så håller jag ju på med en massa olika grejer gällande personlig utveckling. Och det går verkligen upp och ner gällande hur mycket jag "orkar" gå in för att medvetet utveckla mig själv. Lite olika perioder i livet. Och som du sa - man utvecklas ju vare sig man vill det heller inte- men det är häftigt när man kan gå in och göra det medvetet och sedan se resultat! Just nu övar jag mig i att "gilla läget" när läget inte går att förändra. Alltså inte bara bita ihop utan helt enkelt acceptera att "läget" är som det är och "slappna av" i det. Det häftiga som händer då är att man (iallafall för mig) slipper slösa en massa energi på saker som man iallafall inte kan förändra och man känner sig oftast ganska lugn och harmonisk i det som til en början kändes jättejobbigt.

Ha det så bra! Saknar dig! KRAM! /Sussi

Katarina said...

Sussi: Halloj tjejen! Du är verkligen en både smart och vacker tjej du! Öva "gilla läget" är en spännande utmaning. Där gäller det verkligen att komma ihåg DET när det är nödvändigt att just "gilla läget" då situationen kan vara lite pressad! Det är lite liknande att gå in i en situation med en viss intention, det är också superhäftigt! Kul att det går bra på jobbet, du får säkert det dät jobbet du vill ha!

Ha det riktigt härligt du med, krama om killarna från mig, saknar dig också såklart!