Sunday, November 19, 2006

Rapport...

Puh! Vilken helg! Jag har skrivit och funderat hela helgen. Nu har jag 67 sidor material som ska bearbetas och fixas till. Det blir bra tror jag. Jag vet bara inte vad jag ska göra med detta sedan. Det är rätt dyrt att trycka upp böcker själv, jag har fått helt sjuka offerter. jag måste leta vidare. I lördags var vi hos brorsan och Anna, även Woitec var där (vår polske representant för Logosol) Det var väldans trevligt! Idag har det blivit mera skrivande, sedan filmkväll. Vi såg Katten Gustav - har sett den förr men den är alltid lika kul! Gustav rules! :) Jag blev sugen på Lasagne nu...

Vi är förresten lite hängiga bägge två, lite sega, Robban sover redan. Ingen renovering i helgen.

10 comments:

Anonymous said...

Ja att det e trist att allting kostar så fantastiskt mycket. Samtidigt som man kan förstå att det kostar att leva med vår svenska standard. Hoppas du kommer på nån bra lösning. Lycka till!

k9Jenny said...

Varför måste du göra boken själv? Jag har precis varit med och fotat till en bok som kom ut på Prisma/ Norstedts bokförlag ht 2006 å min kontakt med det förlaget har gett mig en super duper god bild av dem. De verkar jättetrevliga och intresserade av många saker.
Så mitt förslag är att ta kontakt med dem... Coaching ligger ju i tiden :)
Lycka till!!

k9Jenny said...

(and by the way.... Korrekturläsning är bland det bästa jag vet ;) ... )

Anonymous said...

ja, det där tänkte jag också k9jenny.

du skriver ju bra katarina, och coaching är ur-hett nu, kolla med några förlag! det finns väl särskilda förlag inom coachaktiga världen också? man behöver inte ha en helt färdig bok för att kontakta förlag heller, det kan räcka med tydlig idé och embryo. korrläser också gärna :)

Anonymous said...

Hej du glade!

Vad skoj att du gör en coachingbok! Go for it! :-)

När jag och Nina Jansdotter gjorde "Livskarriär - 7 steg till ett roligare jobb" vände vi oss österut.

Estland har de några av Europas modernaste tryckerier och är hur mycket service som helst.

(Vi la både på första och andra tryckningen där och är supernöjda).

Du får 3 000 böcker för cirka 30 000 kr.

Här tryckte vi:
http://www.trt.ee/se/

Lycka till!

Kram
Kristian

Katarina said...

Annika: Jo absolut! Min tanker är att jag får göra mycket själv. I nuläget rör det sig om ett fåtal ex, julklappar!

k9jenny: Hej! Det låter intressant! När jag skrivit lite till kanske jag kan skicka iväg den till några olika förlag. Om du har några bra kontaktpersoner så maila dem gärna till mig (katarina@party.se). Det vore supersnällt om du ville korra texten, inom kort kommer jag nog vara redo för det! Stort tack på förhand!

Ninen: Ja superbra! Du får gärna korra också! Jag får kika å se om jag blir redo att ge ut boken och om någon i så fall är intresserad!

Kristian: Tjenare! Ja! Det är superspännande! Min tanke är att få fler att inse vilken härlig vardag man kan få med coachning genom att skriva en handbok i vardags-coachning. Sedan får vi se om läsarskaran består av mina nära och kära eller fler. Superstort tack för tips på tryckeri! 3000 ex hm...ja om du köper en bok så är det ju bara 2999 kvar att sälja. No problemo :) Jag får jobba på det! Kram, vi hörs!

Anonymous said...

Det varit en tuff måndag!Gör något trevligt tillsammans så blir det lättare att slappna av från alla
"måsten" och krav.
Kram båda två.

Mamma

Anonymous said...

Skulle bara säga HEJ! Visste inte att du skulle skriva en bok. Fräckt tycker jag! Kramar

Anonymous said...

Ånär du sålt en till mig har du bara 2998 kvar ;)

Katarina said...

Mamma: Ja det är sant de. Tack för hjälpen idag och för att du finns!

Rosie: Yeah visst är det lite mäkto? Nu vet jag ju inte om det blir en bokhandel-bok, just nu är det bara skoj att skriva!

Annika: Nice! Jag ska kolla om jag kan trycka 2 ex, närå! :)