Saturday, November 04, 2006

Ansiktspeeling med taskig feeling! :)

Har någon sett senaste Beck? Jag ska inte avslöja några spännande detaljer, den är grymt bra och spännande. Se den om du vågar! Jag blundade rätt mycket! Hur som helst en liten detalj i filmen är att Becks granne limmar ihop gaddarna eftersom han tar fel på tandkräm och snabblim. Så otroligt sjukt kul! Inte fullt lika underbart var att jag också gjorde samma sak nästan. Jag skulle vardagslyxa till det lite och skulle göra en peeling i ansiktet och ansiktsmask. Men jag råkade ta fotpeeling istället, tuben var identisk! Det kändes inte konstigt först...men nu...åh hela mitt ansikte svider och ömmar! Men men, positiv och optimistisk som jag är så väljer jag att se på det positivt (jag fick fint rosiga kinder) och med humor (ja men gud så sjukt klantigt, ha ha)! :)
_____________________________________________
Jag behöver dina tips nu, vilket är ditt bästa skönhetsknep? Eller din bästa skönhetsprodukt?

6 comments:

Anonymous said...

Jag råkade en gång smörja in ansiktet med rynkkräm (det var en såndär testförpackning som jag tog för givet att var nån fuktighetslotion) och det sved något fruktansvärt ;)

Anonymous said...

Jag är "krämoman", vilket innebär kärlek för krämer, lotioner och oljor av alla de slag. :) Jag gillar ju Kerstin Florians produkter,jättemkt. Just nu så använder jag bara ett ansiktsvatten, spa face - neoroli water. Skönt att duscha över ansiktet, man blir som pånyttfödd.Med en underbar doft. Min favorit kroppslotion är för tillfället, Göt2bin2spa, Smoothie - bodylotion. Köpt på Etos, av en slump och nu vet jag inte hur jag klarade mig utan den. Den är med mango, aprikos och advocado. Härlig. De har härliga bodybutters, ansiktsmasker oxå. I vinter ska jag jobba på SPA i Sälenfjällen, så jag kanske kommer återkommer med nya favoriter. :)

Anonymous said...

Dr Hauschka är mina absoluta favoriter när det gäller ansiktsvård!

Katarina said...

Hanna: Aj då...där ser man vad man har att se framemot! :)

Lena: Så härligt! Jag älskar också ansiktsvatten i sprayfom, jag har ett från Make Up Store som är kanon! Å den där smoothie-lotionen vill jag ha, jag måste shoppa lite beautiestuff online snart! Ja, kom jättegärna med fler tips! TACK!

Annika: Aha, va bra! Jag har tänkt köpa Dr Hauschka men inte slagit till ännu. Berätta gärna mer, vilka effekter har den? Luktar den gott?

Anonymous said...

Luktar kanske inte så mycket. Det finns små reseset att köpa för kanske 125-150 kr om man vill börja å testa innan man börjar handla på sig en massa, Min hy har blivit mycket bättre sen jag började med Hauschka. De har åxå ansiktsvatten i sprayform ;)

Katarina said...

Annika: Suvve! Det ska jag göra nästa gång!!! Tack!