Tuesday, November 07, 2006

Mikael Andersson - vilken sköning!

Jag, Robban, mamma och pappa och ett gäng från jobbet har varit på Mikael Anderssons föreläsning "Att välja livet". Han var riktigt bra och hade en fantastiskt inspirerande historia att berätta. Han är en människa som verkligen överskrider våra självskapande begränsningar och fokuserar på möjligheterna! Han är en person som inspirerar att hitta nya lösningar på utmaningar istället för att se dem som omöjliga! Mikaels oerhörda vilja att vara självständig och hans insikt att "det är jag som styr mitt liv" har gjort att han nått många av de mål han satt upp i livet! En fantastisk person som jag rekomenderar er alla att gå och möta om han kommer till er stad och föreläser!

Mikaels hemsida: www.mikael-unlimited.se (därifrån lånade jag också bilden)

4 comments:

Nina said...

Att se och uppleva färgstarka personer är nåt alldeles extra! Deras styrka och mod smittar av sig och man kan inte annat än fortsätta tro på L.i.v.e.t :)

Katarina said...

Nina: Ja absolut! Så känner jag också! Va kul med dina caféplaner! Jag och min sambo hade långt gågna planer på att starta ett café (coffétown skulle det heta) men ödet ville annat! Supersmart att "jobba utåt" med planeringen i en blogg så får du ju direkt feedback och tips och råd i bloggen! Go girl!

Nina said...

Som det ser ut nu tycks inte ödet vilja att det blir café för min del heller, inte just nu iaf. Men jag har ju annat på gång istället :)

Katarina said...

Nina. Du verkar ha mycket spännande på G!