Thursday, November 30, 2006

Julstädat och helt härligt!

Det är ju så himla härligt med julen (trots att snön inte kommit än). Jag blir helt pirrig av alla dofter, tända ljus, tomtar, änglar, apelsiner, pepparkaror, ja rubbet! Idag har jag julstädat och Robert har tapetserat och lägger golv just nu. Det känns dock lite knepigt att städa och dona när jag vet att det snart blir byggarbetsplats på nedervåningen. Det stora rummet uppe börjar bli klart, hoppas på att få börja möblera lite smått i helgen! När alla rum utom badrummet är klara uppe blir det renovering nere (badrummet uppe "sparar" vi till sist eftersom det är så omfattande och kräver en hel del tänk).

Jag tycker att det är rätt kul att städa. Städningen kan bli rätt så lyxig!

Städtips för livsnjutare
Y Ha bra städgrejor, gärna snygga också! Kolla in denna sida under "Städkul".
Y Musik på hög volym (idag har jag poppat julvisor och Darins senaste).
Y Fixa så att man har snittblommor hemma (och värmeljus) för att fixa det där lilla extra.

Har du något lyxigt och/eller smart städtips för härligare städning?

3 comments:

Anonymous said...

Wow, vad härligt juligt ni har det där hemma hos er! :-)

Mitt smarta städtips är att plocka alla smågrejer man har omkring sig direkt, annars måste man starta om varje gång man ser det. Då är det bättre att lägga alla papper direkt där de ska vara, och sedan sätta igång med nästa sak, och nästa... :-)

Anonymous said...

Idag köpte jag nya, bra städhandskar när jag skulle röja upp i mitt stökiga, dammiga rum... skönt att få ut all smuts :) Vad fin den är den där stora Ikea-tavlan med stenar som ni har. Den ger en sån skön och harmonisk stämning :) Glad lilljul!

Katarina said...

Elin: Ja det är smart att plocka undan smågrejor! Det gäller just att var sak ska ha sin plats. Det underlättar juh städningen massor!

Hanna: Schysst med nya städhandskar, jag skulle vilja ha sådana röda med svart spets hi hi. Ja tavlan är wonderful! I morgon ska jag på IKEA då blir det lite ny "konst" tror jag.