Saturday, November 11, 2006

Rapport...

Var i Sundsvall igår. Hade ett möte i Birsta på eftermiddagen Så det passade bra att ta en tur dit. Var in på HM och köpte två V&R tröjor, grymt mysiga, likadana men en hallonröd och en vit. Vi var också och käkade reninnanlår och såg Click på Bio. Det var god mat och en bra film, lite sorglig dock i allt det roliga så jag börja lipa! :)

Idag har jag och mamma och pappa varit på vernisage På Länsmuséer där Ulrika Hyman Vallien öppnade sin utställning idag, hon var där själv och berättade om utställningen! Det var massor av fina saker. Jag köpte en stort svart och vit bricka.

Vilken är din favoritkonstnär?

10 comments:

Anonymous said...

min far http://www.bearsvillegraphics.com/rick%20thumbnails.html

:)

Anonymous said...

Min favorit är Margareta Petré.

Katarina said...

Sassa: Å vilka häftiga/vackra tavlor! De är fantastiska! Otroligt härliga målningar.

Nina: Ja vilka färger! Man blir verkligen glad av hennes tavlor! Dessa skulle passa hemma hos mig! :)

Anonymous said...

Min systers Terese, http://terese.bast.googlepages.com/home

Anonymous said...

jag som gillar motorcyklar har ju gärna Leif Ahnlund på väggarna. http://www.ahnlund.nu/

Anonymous said...

Tror att min favvis är: Lisa Rinnevuo.....

Anonymous said...

Måste tipsa im en bok oxå när jag ändå är här: Hör du vad jag säger? Fyra ören- en samtalsmodell som fungerar, Ylvas Ellneby och Barbro von Hilgers. Har precis börjat läsa den och den verkar ha mkt bra att komma med. :)

Katarina said...

Systrarna: Så himla fina figurer och illustrationer!

Pia: Härligt! Det förstår jag att du gör! Det var mycket fina färger i bilderna.

Lena: Guu så söta gummor" Dessa blev jag glad av! tack för boktipset! Jag ska spana in den! Du kan väl berätta mer om vad du tyckte när du läst klart den? Det vore snällt!

Anonymous said...

Nu har jag läst klart boken, Hör du vad jag säger? Fyra Öron en samtalsmodell som fungerar!

Tycker att den är jätteintressant!Och ett bra lästips om man är intresserad av samtalsmetodik och hur man på bästa sätt för ett samtal.

Metoden kallas Fyra Öron som utgår ifrån att allt som sägs innehåller fyra budskap som fångas upp av motparten.

1. I vilket förhållande jag står till den jag talar med 2. Vad jag säger 3. Hur jag säger. 4. Det meddelande jag ofta omedvetet skickar med - appellen.

Boken innehåller mkt övningar (verkar jättebra), jag har inte gjort dem eftersom flertalet kräver att man än minst två, gärna fler. (Tyvärr.) Målet med boken är att förbättra förmågan att kommunicera i arbetet och privat.

Sammanfattning: En helt klart läsvärd bok, rekommenderas! Ett bra tips kan kanske vara att läsa i grupp, som studiecirkel så att man på bästa sätt kan öva. :)

Katarina said...

Lena: Låter superintressant! Tack för att du tog dig tid att berätta. Det är så himland intressant med komminikation, ska nog beställa den boken nästa gång!