Monday, September 11, 2006

Vardagslyx

Återigen, några vardagslyx-tips:

Y Köp favorit-tidningen eller ta med en härlig bok, gå till ditt favoritkafé, beställ en kopp med din favoritdryck och var för dig själv en stund. Biblioteket är också en plats där jag ofta känner mig avslappnad, det är något med hur böckerna luktar, hur människorna viskar och att vara omgiven av...alla dessa böcker.

Y Gå uppp extra tidigt, ta en promenad till närmaste bageri och köp nybakat bröd. Alternativt kan du förbreda en deg och slänga in i ugnen också.

Y Att unna sig fina påsar, lådor, burkar, askar, väskor för förvaring, då blir det roligare att hålla ordning och att städa också! Jag samlar på fina påsar, dessa är dessutom superbra att ge bort presenter i!

Y Appropå städning, när vi får klart övervåningen så ska jag fixa en städvagn, det finns en perfekt på IKEA som jag har nu för smink osv. Till denna ska jag fixa snygga städprylar, enhetliga sprayflaskor, snygga trasor osv. Allt för att göra städningen roligare och lyxigare! :)

2 comments:

Nina said...

Vardagslyx är ett underskattat fenomen. Alltför ofta rusar man bara förbi, allt känns grå vardag... när det egentligen inte behöver vara så mycket mer än att man köper hem en blombukett att pryda det stökiga köksbordet med! Eller njuta av choklad en helt vanlig tisdagkväll ;)

Katarina said...

Ja du har så rätt Nina! Det är härligt att ta vara på ögonblicken och lyxa till tillvaron! Härligt!