Sunday, September 10, 2006

Mina grundläggande måbra-tips:

Rör på dig! Förutom att du håller dig friskare och starkare så ger träning energi och glädje. Tango, TaiChi, eller svamppromenader - hitta något som du tycker är roligt! Var gärna ute i naturen - dagsljuset är viktigt för dig!

Ät rätt! Mycket grönsaker, frukt, fisk osv. Med sunt förnuft kommer man långt! Kom ihåg att du behöver mer mat om du tränar! Kom även ihåg att äta ofta för att hålla blodsockret i balans. Vitaminer och Omega-3 är också bra, hör på apoteket eller hälsokosten vad som passar dig.

Värdesätt dig själv! Tänk positivt och bli vän med dig själv. Jag tycker att jag själv är en superintressant och härlig tjej som jag hela tiden strävar efter att lära känna ännu bättre. Jag unnar mig också tid, lyx och kärlek. Det kan vara en kvart i ångbastun, snittblommor på bordet, en massage, en kopp varm choklad eller en stilla stund för mig själv.

Värdesätt dina nära och kära! Ge tid, uppmärksamhet, kärlek och komplimanger. Skicka blommor eller kort, ring upp, ge en kram, ge kärlek och få så mycket tillbaka!

Var närvarande! När du samtalar med någon, var närvarande i samtalet, var också närvarande i din väns budskap utan att förstrött lyssna och bara tänka på din nästa replik. När du dricker en kopp te med honung, känn sötman, känn värmen som sprider sig genom kroppen. När du är ute i naturen, var där. Lyssna på ljuden, känn dofterna, upplev känslan. Att vara närvarande ger en rik tillvaro.

Sov gott! Skippa drycker med koffein samt sötsaker på kvällen. Satsa på en skön säng och luftiga sängkläder, vädra sovrummet, håll städat. Försök att lägga dig ungefär samma tid varje kväll för balans och för att hinna med "sömntåget". Lyssna gärna på en avslappnings-CD innan du somnar för en djup och skön sömn.

No comments: