Tuesday, September 12, 2006

Helt härliga Mia Törnblom LIVE

Kom just hem från föreläsningen "Självkänsla nu!" med Mia Törnblom, jag har tidigare skrivit om boken "Självkänsla nu" förut. Mia var full av energi, värme och bjöd verkligen på sig själv. Även fast jag läst boken och gjort en hel del av övningarna så är det en ny kick att se henne live. Hon är grym!

Jag älskar hennes varma och personliga språk med ett så bra budskap, som att man ska tycka att man själv är "helt härlig", att man ska "love-bomba" sig själv och att man duger som man är även med "tigerränder" (bristiningar) och "volanger" (fettvalkar).

Det Mia föreläser om är så viktigt! Att få bättre självkänsla, att förstå att man duger och är värdefull precis som man är! Att skapa positiva affirmationer om sig själv, eller att "ljuga för sig själv till man tror på det" som Mia uttryckte det. Att ge och ta emot komplimanger på ett bra sätt (att bara säga tack och inte ursäkta sig). Hon tog också upp att den viktigaste relationen man har är med sig själv, lite kul att jag nyss skrivit om detta! Det är ju så sant! Mitt liv fick en ny dimension när jag insåg det.

En föreläsning måste upplevas, gå och se Mia om du vill få tips på hur du får bättre självkänsla, på köpet får du en fet energikick och en kul kväll! Just det, jag köpte nya boken också, "Mera självkänsla".

2 comments:

Nina said...

Såg i Levas nyhetsbrev att Mia skulle vara i Luleå inom kort, åh jag skulle så gärna vilja! Nu bor ju jag på "fel sida" av Bottenviken, men Luleå är närmast ändå... Ingenting är ju omöjligt ;)

Katarina said...

Jag kan varmt rekomendera det! Hon hade en sådan otrolig energi och ett starkt sätt som hon använde så äkta och naturligt! Det var befiande att se! Budskapet är också kanon!