Sunday, September 10, 2006

Din viktigaste relation!

Jag kan sluta att förundras och njuta av den insikt som kom till mig för ett tag sedan. Det är så självklart men kändes så fantastisk när jag verkligen insåg: Den viktigaste relationen jag någonsin kommer att ha, den relation som är den enda garanterat livslånga - den relationen är med mig själv. Jag nämnde vikten av att värdesätta sig själv i förrförra inlägget. Det är ju så otroligt viktigt och spännande. Det är därför jag är helt såld på psykologi - där kan jag lära mig mer om mig själv, där kan jag förstå hur det kommer sig att jag tänker, reagerar och känner på ett visst sätt. Jag försöker hela tiden att behandla mig själv på ett schyst sätt, inte fördöma, inte säga elaka saker om mig själv eller min kropp utan istället ge komplimanger, stöttning, nya chanser och skratt och leenden till mig själv. Jag kan inte styra någon annan människa, men när det gäller mig själv är det jag som gör valen. Jag har valt lycka, positivitet och kärlek. Det är ditåt jag hela tiden strävar. För att nå hit känner jag kärlek till mig själv precis som jag är.

No comments: