Thursday, September 21, 2006

En cowgirl-coach till ert förfogande!

Jag läste i senaste LEVA att etablerade coacher som hållit på i decennier kallar de nya coacherna för cowboycoacher. Ha ha då är jag en Cowgirl-coach. Det lät väl ganska trevligt? Någon som vill anlita mig?

Mitt CV som Cowgirl-coach skulle väl se ut någonting år det här hållet:
rCoachar för nuvarande tre otroligt viktiga kunder dagligen (mamma, sambon och mig själv).
r Coachar också på distans (genom denna blogg och lite via mail.)
r Coachar också en massa människor "på stående fot", på jobbet, på träningen, på krogen osv.
r Är snart diplomerad ledarskapscoach (de ni)!

Det viktigaste som coach är ju ändå förhållningssättet och känslan. Om man ska arbeta som proffs så tycker jag att en utbildning inom coaching är bra men också andra erfarenheter bereoende på vad man ska coacha i. Jag skulle till exempel kunna coacha dem som funderar på att starta eget företag eftersom jag har stor erfarenhet inom detta!

I LEVA står också: Kom ihåg att alla kan kalla sig för coach! Du också!

No comments: