Thursday, September 28, 2006

På kurs för ökade prestationer!

Jag kom precis hem från tre fantastiskt utvecklande och tankeväckande dagar i Stockholm med MG Management. I tre dagar har jag och alla andra grymma coacher förbättrat, förfinat och förädlat vårt coachande! Jag har nu också blivit diplomerad så nu kan jag titulera mig Diplomerad ledarskapscoach! Jag har dock två utbildningstillfällen kvar som jag verkligen ser framemot!

Fokus har dessa dagar varit att höja prestationen. En viktig insikt som kom till mig (och många andra) var styrkan i att inta dagen, uppgiften, situationen med rätt intention. Detta ger rätt fokus och resultat! I allt man gör: att gå in med en medveten intention gör underverk! Det lilla jag har hunnit testa är häpnadsväckande. Jag ska hädanefter börja varje dag med att fråga mig själv och min sambo. Vilken är min/din intention med den här dagen?!!!

Vi har också fått använda en Freeze Framer för att mäta hjärtrythmen (HRV). Detta var intressant som bara den. Jag ska beställa en på www.heartmath.se. Med denna kan man öva sig i att hitta ett koherent tillstånd där hjärtrytmen har balans. Då mår man som bäst - och presterar bäst!

Jag är så himlans trött och längtar efter att slappa med min sambo så jag bloggar med om detta mer sedan, finns många väckta tankar att reda ut!

3 comments:

Xanthoria said...

Detta är skitbra!:"En viktig insikt som kom till mig (och många andra) var styrkan i att inta dagen, uppgiften, situationen med rätt intention. Detta ger rätt fokus och resultat! I allt man gör: att gå in med en medveten intention gör underverk! Det lilla jag har hunnit testa är häpnadsväckande. Jag ska hädanefter börja varje dag med att fråga mig själv och min sambo. Vilken är min/din intention med den här dagen?!!!"

Jag lärde mig det av en ekologiprofessor i Oregon i början på 1990-talet, och har använt det nästan varje helg sedan dess. Min partner och jag tar en liten stund lördag morgon och pratar om våra mål för dagen och helgen. Funkar skitbra!

Anonymous said...

du gör sånt som jag skulle vilja göra. underbart inspirerande med coaching etc! vill också! nu ska jag gå runt och vara glad för att jag såg en så trevlig blogg, haha...

Katarina said...

Xanthoria: Ja det är så njutbart! Så smart av er att verkligen avsätta tid till detta och göra det till en vana! Det ska jag föreslå min sambo också, annars gör jag det själv! Du kansek har fler spännande tips?

Chris: Va underbart att höra, nu blir jag också helt härligt glad! Det är bara att sätta igång att inspirera och coacha Chris! Du är den som kan påverka ditt liv!