Friday, March 07, 2008

Om nya Restaurangbåten

I onsdags var vi på premiärbesök på den nya restaurangbåten. Några sköna brudar var intresserade av att veta mer om denna så här kommer mitt omdöme:

Inredning/utseende
- Båten var ganska liten för att vara en restaurangbåt, detta var ett plus då atmosfären kändes mysig och ombonad.
- Inredningen var mycket fin, snyggt och sparsmakat vilket passade bra eftersom själva båten utgör ett ganska rustikt intryck.
- Den moderna/rena inredningen gör att båten ”kommer fram”. Snygga menyer och i stort snygga detaljer.
- Extra plus för den läckra sittgruppen vid baren, gav en soft känsla! ”Här kan man sitta och slappa i väntan på hovmästaren-känsla”.
- Charmigt att båten lutade lite när man satt långt in! :)

Maten
- Ganska få rätter, vilket jag uppskattar (får en känsla av att de verkligen ”kan” dessa rätter då. - Maten var mycket bra, smart komponerad! Mört kött och fruktiga sallader till som var fräscha.
- Litet minus för Creme brylén (stavas det så?) eftersom sockerlagret var lite för poröst samt för tunt Observera att jag är något av en expert eftersom jag älskar det! Annars super!
- Plus för bröd innan maten (kom lite sent bara).

Övrigt
- Trevlig personal!
- Bra ljudnivå (fullsatt när vi var där)
- Fick både en känsla av att man kunde vara ”privat” och att alla som var där var med i ett sammanhang. När vi sjöng för min bror som fyllde år stämde hela restaurangenmed på hurra hurra hurra hurra och skålade med oss!
- Stort plus för att Kocken kom ut i slutet av kvällen och gick runt bland borden för att höra om det smakade bra!

Kortfattat:
Mycket mysig (annorlunda) miljö
God mat
Genomtänkt koncept
Rekommenderas!

8 comments:

Sara said...

Låter härligt! Ett besök får planeras in lite längre fram, när dottern godtar barnvakt...

Sara said...

Nu åker jag till Birsta City. Ses vi där? ;)

Katarina said...

Sara: Vi ska dit i morgon! Idag bli det snickeri hemma hos oss. Imorrn hoppas jag att vi ska köpa IKEA-kök som Robban sedan ska bygga pm till badrumsinredning! :) Sen ska jag på MQ och handla upp den sjukt höga bonusen jag fick där! :) Ha en underbar shoppingdag Sara!

Sara said...

Aha, i morgon alltså. Annars har det varit så att jag har kommit hem från BC och sedan läst på din blogg att även du har varit där! En dag ses vi!:)

Vi har haft en härlig shoppingdag med fokus på umgänge i stället för shopping. Skönt! Jag lämnade kvar en fin t-shirt på MQ trots att vi gillade varandra. Kanske ni också tycker om varandra!? Ha en trevlig birstadag i morgon!

Katarina said...

Sara: Jag vet ju inte hur du ser ut så om vi ses i BC eller i Härnta så måste du hejja på mig och tala om vem du är! :)

Vad härligt med en shopping/umgåsdag, jag är avis. Jag tycker att de är de bästa birstaresorna...lite avslappnad shopping och många fikapauser liksom. Har haft rätt tråkigt idag och tvingat mig själv att råsofta för att ladda batterierna tills imorgon! Tröjor och annat på MQ ligger risigt till!

:)

Sara said...

Jag ska hålla utkik. Hoppas jag hejar på rätt person!:)

Anonymous said...

Viken ära!=) En inspirationsblogg till oss!

Du fick mig fast, jag ska äta på den båten vid nästa besök i stan!
Tack för den utförliga beskrivningen...men vart kliver man ombord. Ligger den vid hotellets sida?

Hur som helst jag saknar något liknande i vår stad.

Katarina said...

Sara: :) Låter utmärkt! :)

Karin W: Ja, testa, jag gillade konceptet skarpt! Sedan är han som har stället, Majid, supertrevlig!

Den ligger en bit bort på kajen. Går ej att missa!