Saturday, October 13, 2007

Ännu en soft helg...

Har fixat och donat en hel del hemma igår och idag. Krattat löv, städat undan alla utemöbler, tvättat, strukit, städat, sorterat och sånt. Både igår och idag blev det även mysig middag hemma, idag framför fotbollen. Jag njuter av att vara hemma och fixa/softa i vårt underbara hus på vår fantastiska gård! Vårt eget hem! Imorrn blir det IKEA för att kolla på möbler framför kaminen samt lite diverse förvaringslösningar (me love). Nä nu ska jag göra i ordning lite chai åt mig och min älskade!

Vad hittar du på denna härliga hösthelg!

4 comments:

Anonymous said...

I helgen blev det montering av vinterdäck på bilen och en biltur till Storstan-Sundsvall. Vi strövade runt på olika affärer. Fikade. Drog ut på IKEA. Hämtade inspiration! Det blev inte någon storshopping utan mest bara strosande. Tro det eller ej men på vägen hem drog vi en repa genom Härnösand också! Bara för att...
Var NI hemma på Lördagkväll???, tror det lyste i huset (om vi kom ihåg rätt vilket trähus ni bor i...)
Blev det själv några inköp på IKEA?

Katarina said...

Karin: Visst har det blivit bra i Birsta? Massa olika matställen, nya affärer osv! Designtorget är kanon! :) Det blev väl ingen storshopping för oss heller. Blev lite flaj-lådor, en fäll, lite ljus på IKEA, sedan shoppa jag en skjorta (bondelid) och en skjorta (Bruuns bazar) på MQ.

Nu när du skriver så får jag lite panik...glömde jag att svara på ditt mail om dansen? Ja...det gjorde jag (kollade nu)! Förlåt mig så mycket! Hoppas att ni hade kul i Härnta! Jag och Robban dansar tyvärr inte(förutom att jag dansar salsa)men vi har haft funderingar på att gå en kurs eller nåt för att komma igång! Får se när det blir av bara!

Ni skulle ha kommit förbi när ni var i stan, vi var säkert hemma! Gör det nästa gång!

Kram på dig!

Anonymous said...

Katarina: Det gör inget att du inte hinner svara på mail. Men ett tips ang. dansen, leta Er ut vet ja´!!
Birsta City kräver en till resa söderut känner jag...då med dam-sällskap:)
Oohhh, en sån där mysig vit fäll på IKEA stod jag jag höll i men vars placerar man den om man inte har en kamin? Den är ju som gjord framför en kamin...SUCK. Insåg att advent närmar sig när man fick se den klädda julgranen...så då fick det bli röda stearinljus inhandlat denna gången.
Må så gott!!

Katarina said...

Karin: He he...tjejresa till Birsta är farligt. Jag brukar ta med mammsen och även hon har början använda uttrycket "shoppa skiten ur Birsta" ha ha!

Jag fick ockå julabstinens på IKEA...jag frågade Robban om det var för tidigt att börja julpynta 1 nov..."vi kan väl...vi kan väl bara att strunta i att bjuda hem folk och göra vår egen lilla juloas här hemma...eller nåt...eller inte...okej 2 nov då?". I love x-mas och byter tema på julgranen varje år! :)

Vad gäller dansen så är det nog Robban som behöver övertygas mer än mig, jag shejkar butten så fort jag får chansen!

Hare gött bruden! :)