Wednesday, August 08, 2007

Ljudbok is the shit!

Jag kan inte nog poängtera hur underbart det är med ljudböcker. Enda felet är att det inte finns fler titlar och fler faktaböcker eftersom jag numera drar mig för att läsa en vanlig bok. De senaste böckerna jag lyssnat på är ”Är det någon där” av M. Keys (helt härlig, jag Brokeback Mountain-grät på slutet) och ”Gravidchock” av Belinda Olsson (superkul!), nu lyssnar jag på "Å andra sidan" av M. Keys (hela 18 CD...hoppas den är bra). Det är helt perfekt för att piffa till vardagssysslorna lite eller för att bara totalt slappna av och inte ens behöva vända blad (bara byta skiva då och då).

Vad föredrag du? Bok? CD-bok? Läsa på skräm (ladda hem)?

4 comments:

Anonymous said...

Har alltid läst väldigt mycket ända sen jag var liten. Måste nog säga att jag föredrar den gamla herderliga pappersvarianten. Under terminerna blir det ju mest kurslitteratur, men nu under sommaren försöker jag ta igen det jag missat.

Anonymous said...

Innan jag fick småbarn så kunda jag sluka böcker, både skön- & facklitteratur. Läste Margit Sandemo-serierna i ett huj och lånade böcker på biblioteket om övertro, heminredning mm. En salig blandning! Men de senaste åren har jag inte kunnat koppla av tillräckligt för att läsa något större. Däremot började jag lysna på ljudböcker i våras när jag låg inne på lasarettet och det var helt suveränt!
Med andra ord - jag gillar både böcker och ljudböcker! Måste bara få lite tid att njuta bara, men det blir nog så om några år... ;-)

Anonymous said...

Vanliga böcker - jag är för ivrig och tycker att ljudböcker kan vara lite långsamma :-) Men jag ska ta o låna någon bra av dig som du har hört på och som är bra så kanske jag också blir fast i "ljudboksträsket" :-)

KRAM - på dej! saknar dig som alltid :-) /Sussi

Katarina said...

Sandra: Jag har faktiskt precis tagit en vanlig bok i mina händer. Det är ju också herlt okej, speciellt när jag läser en så jäkla bra bok...jag återkommer med massor av konkreta tips ur boken om att göra livet enklare! :) vad häligt att lyxläsa på sommaren!

Jessica: Jag hoppas att du snart kan ta dig värdefull egentid för att njuta av en bok - speciellt med tanke på att du verkar uppskatta böcker! Ett litet tips: Välj med omsorg en riktigt bra bok och läs några sidor om dagen och se till att verkligen vara ostörd då, om det så bara är 5 minuter!

Sussi: Tjena sweetheart! :) Saknar dig också! Du ska absolut låna någon bra ljudbok av mig, jag har ju en superbra som vi snackade om "Gravidchock...". Nästa gång vi hörs har jag en liten beställning från NK jag skulle behöva hjälp med...en viss kräm har tagit slut...som jag nu är beroende av...